Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Grupa PKP I Koleje Ukraińskie chcą rozwijać współpracę w zakresie przewozów transgranicznych

W dniach 16-18 lipca odbyła się wizyta Grupy PKP i PLK S.A. w Kijowie i we Lwowie. Celem spotkania było zawiązanie nowych ram współpracy z Kolejami Ukraińskimi (UZ). Podczas wydarzenia PKP S.A. i UZ podpisały wspólną deklarację w zakresie rozwoju, kontynuacji i pogłębienia współpracy pomiędzy spółkami.

fot. Pixabay

Na czele delegacji ukraińskiej stanął Yevhen Liashchenko, prezes zarządu Kolei Ukraińskich, a polskiej: Alan Beroud, prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. i Grupy PKP oraz Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W rozmowach udział wzięli również przedstawiciele spółek: PKP Intercity, PKP CARGO i PKP LHS.

Uczestnicy wydarzenia podkreślali, że realizowane wspólnie z Ukrzaliznytsia projekty mają w przyszłości przyczynić się do optymalizacji procesu przewozowego pomiędzy Polską a Ukrainą oraz maksymalnego wykorzystania reprezentowanych przez obie strony potencjałów w zakresie obsługi pasażerów i klientów ruchu towarowego.

 Polskie Koleje Państwowe stoją ramię w ramię z Kolejami Ukraińskimi, niosąc pomoc nie tylko uciekającemu przed wojną narodowi ukraińskiemu, ale także z ogromnym zaangażowaniem naszych pracowników, rozwijając możliwości realizacji przewozów kolejowych przez granicę państwową. Nowatorskie i spójne działanie Grupy PKP wspólnie z PLK S.A. jest dobrym krokiem na rzecz jeszcze lepszej jakości realizowanych połączeń pomiędzy Polską a Ukrainą oraz wprowadzenia usprawnień na całej granicy państwowej – przekonywał dr Alan Beroud.

– To historycznie ważna, bo pierwsza od momentu wybuchu wojny wizyta prezesów polskich spółek kolejowych na Ukrainie. Realizacja szeregu inwestycji infrastrukturalnych na rzecz poprawy jakości polsko-ukraińskich kolejowych przejść granicznych dała wymierne korzyści i podkreśliła wagę solidarnej postawy wobec zagrożeń wynikających z sytuacji geopolitycznej. Przed nami kontynuacja działań służących pogłębieniu współpracy między nami i UZ – powiedział Piotr Wyborski.

PKP i UZ wspólnie podkreśliły, że w tych trudnych czasach współpraca pomiędzy kolejami powinna się opierać na wzajemnej formule partnerów biznesowych, a nie potencjalnych konkurentów. Strony zadeklarowały strategiczne partnerstwo zarówno w czasie, gdy Ukraina bohatersko walczy o swoją niepodległość, jak i na okres po wojnie.

Podpisana podczas spotkania deklaracja, jasno wskazuje potrzebę podjęcia niezbędnych działań na rzecz rozwoju wspólnych przewozów kolejowych ruchu transgranicznego w latach 2024-2026. Zakres tej współpracy dotyczyć będzie m.in. systemowej analizy docelowego rozmiaru, struktury i geografii przewozów w kontekście określenia niezbędnej zdolności przewozowej przejść granicznych i terminali przeładunkowych, a także poprawy organizacji pracy kolejowych przejść granicznych między krajami.

Strony porozumienia deklarują także współpracę w obszarze modernizacji infrastruktury niezbędnej do realizacji przewozów, a także w zakresie wspólnego planowania rozbudowy i użytkowania sieci transeuropejskiej na Ukrainie i w Polsce w oparciu o standardy unijne. Dodatkowo założono wypracowanie wspólnej strategii w zakresie inicjatyw międzynarodowych, w tym w kwestiach europejskich korytarzy kolejowych oraz konieczność rozwoju współpracy w zakresie rozwiązań technologicznych.

Podpisana przez stronę polską i ukraińską deklaracja oznacza możliwość integracji działań w obszarze bezpieczeństwa, interoperacyjności technicznej, rozwoju technologicznego oraz rozwoju oferty połączeń.

 Podpisanie wspólnej deklaracji jest kolejnym krokiem w umacnianiu naszej współpracy z Kolejami Ukraińskimi. Wierzę, że określone w niej obszary rozwoju pozwolą nam zbudować strategiczne partnerstwo pomiędzy PKP a UZ, zarówno organizacyjne, jak i biznesowe – powiedział dr Alan Beroud.

– Przed nami kolejne plany, w tym kontynuacja modernizacji odcinków granicznych dwóch najważniejszych linii kolejowych łączących nasze kraje: Lublin – Dorohusk – Jahodyn – Kowel oraz Rzeszów – Medyka – Mostyska – Lwów. Jesteśmy gotowi do podjęcia tych infrastrukturalnych wyzwań – dodał Piotr Wyborski.

Podczas spotkania zawiązano także grupy robocze (pasażerską, towarową i infrastrukturalną), których celem będzie przede wszystkim identyfikacja wąskich gardeł wraz ze wskazaniem wspólnych rozwiązań na rzecz ich likwidacji, a także wypracowanie dalszych rozwiązań, mających działać na rzecz wzmocnienia partnerstwa strategicznego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close