W wyścigu o przejęcie DB Schenker pozostało dwóch graczy
Saudyjski operator logistyczny i armator Bahri wycofał swoją ofertę z postępowania na prywatyzację spółki DB Schenker. Oznacza to, że w wyścigu o przejęcie jednej z największych firm logistycznych na świecie pozostały tylko dwie firmy.

Wg informacji agencji Reutera oferta złożona przez Bahri wynosiła 15 mld euro i była najwyższą z propozycji jakie otrzymały Koleje Niemieckie, o 2 mld wyższą niż najtańsza. Saudyjska spółka nie komentuje doniesień agencji.
Po wycofaniu się Bahri w wyścigu o przejęcie DB Schenker pozostał fundusz kapitałowy CVC oraz duński operator logistyczny DSV. W przypadku gdyby nabywcą niemieckiej spółki została firma z Danii to połączony podmiot stałby się największym operatorem logistycznym na świecie. Wcześniej z postępowania na sprzedaż DB Schenker wycofały się m.in. Kuehne+Nagel, Maersk i MSC.
Czytaj też: Maersk rezygnuje z wyścigu o przejęcie DB Schenker
Koleje Niemieckie od kilku lat planują sprzedaż swojej perły w koronie jaką jest logistyczna spółka DB Schenker. DB potrzebuje gotówki na częściową spłatę swojego zadłużenia wynoszącego ponad 30 mld euro. Rząd Niemiec postawił jednak warunek aby po zmianie właściciela siedziba spółki pozostała w Niemczech, aby zapewnić wpływy z podatków do budżetu federalnego. Głównym kryterium wyboru inwestora ma być wielkość oferty, gdyż rząd w Berlinie liczy na pozyskanie jak najwięcej gotówki, która może by wykorzystana częściowo na sfinansowanie niezbędnych inwestycji na niemieckiej sieci kolejowej.
DB Schenker jest jedną z największych firm logistycznych na świecie, która zatrudnia 75 tys. osób w 1850 oddziałach. Koleje Niemieckie w ramach przygotowania do prywatyzacji tej firmy dokonały zmian strukturalnych, m.in. przeniesiono dział przewozów FLS (kolej, intermodal) do DB Cargo.