Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwsze półrocze z dużymi wzrostami kolejowych przewozów Azja — Europa

Kolejowe przewozy kontenerowe między Chinami a Europą wzrosły o 65% w pierwszej połowie 2024 r. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spośród krajów UE najwięcej ładunków ładunków drogą kolejową trafia do Polski.

Teminal Khorgos, fot. State Council Information Office of China

Od stycznia do czerwca br. wolumen ładunków przetransportowanych na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku wyniósł 189 tys. TEU, o 65,75% więcej niż rok temu. W kontenerach tych przewieziono 1,22 mln ton ładunków — p 72,6% więcej niż w analogicznym okresie ubr. — poinformował Eurasian Rail Alliance Index.

Najwięcej ładunków na NJS przewieziono do Polski — 134,3 tys. TEU, o 122% więcej niż w ubr. Ilość kontenerów przewożonych do naszego kraju ze wschodu przez suchy port w Małaszewiczach — najważniejszy hub logistyczny na kolejowych szlakach Azja — Europa, powróciła w ostatnich miesiącach do poziomu sprzed wybuchu wojny w Ukrainie. 

Przewozy do Europy

W pierwszej połowie wzrosły również przewozy z Chin do Niemiec (17,6 tys. TEU, wzrost o 150%), Belgii (7410 TEU, +110%) i Węgier (257 TEU). W kierunku przeciwny wzrosły przewozy z Polski do Chin (5856 TEU, +167%), a zmniejszył się eksport z Niemiec (18,9 tys TEU, -48%). Średni czas przejazdu pociągu z Chin do Europy wynosił 9,4 dni. Obecnie jednak czas ten wydłużył się z powodu prac remontowych na liniach kolejowych w Kazachstanie.

Jak poinformowały Koleje Chińskie, ogólnie wolumen kolejowych przewozów z Chin przez granicę kazachską wzrósł w I po. 2024 r. o 13%, przez Mongolię o 20% a przez granicę z Rosją o 5%. Przewozy transkaspijskim Korytarzem Południowym określono w komunikacie jako „stabilne”. Obecnie pociągi w ramach usługi China — Europe Express trafiają do 224 miast w 25 krajach europejskich i 100 miast w 11 krajach azjatyckich. 91 pociągów kontenerowych z rozkładową prędkością 120 km.h dociera do 61 miast w samych Chinach. 

Czytaj też: Koleje Chińskie uruchomiły ponad 10 tys. pociągów do Europy od początku 2024 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close