Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Towarowa obwodnica Poznania będzie przebudowana

Modernizacja kolejowej Towarowej Obwodnicy Poznania ma zapewniony nadzór. PKP PLK podpisały umowę za ponad 10,6 mln zł (netto) na nadzór nad realizacją prac. Prace budowlane w tym zakresie zaplanowano wykonać do końca 2027 r.

fot. MOs810 – Wikimedia Commons

Wykonawca, Ekocentrum – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych Sp. z o.o., za ok. 10,6 mln zł (netto) będzie sprawować nadzór nad całym procesem, oceniać zgodność wykonanych prac z projektem, dbać o odpowiednią jakość wykonania oraz rozliczać kontrakt.

Prace na kolejowej obwodnicy ruszą w drugiej połowie lipca. Początkowo modernizowane będą tory na szlakach Poznań Piątkowo – Kiekrz i Zieliniec – Koziegłowy. Roboty zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy, aby inwestycja nie wpływała na możliwości obsługi pociągów pasażerskich i towarowych w Poznańskim Węźle Kolejowym.

Przebudowa ok. 70 km torów wraz z modernizacją sieci trakcyjnej i nowoczesnymi urządzeniami sterowania, umożliwi przejazdy koleją wokół Poznania trasami, wykorzystywanymi dotychczas przede wszystkim do przewozu ładunków. Pociągi pojadą trasą obwodową z prędkością 120 km/h, a czas przejazdu pełnym „ringiem” przy zatrzymaniach na wszystkich przystankach szacowany jest na ok. 50 min. Dla zapewnienia przejazdów zaplanowano nową łącznicę między Poznaniem Strzeszynem a Poznaniem Piątkowo i remont estakady kolejowej nad Wartą (w dzielnicy Naramowice).

W ramach inwestycji powstanie Lokalne Centrum Sterowania. Przebudowane będzie 18 przejazdów kolejowo-drogowych: będzie na nich nowa nawierzchnia, a na 14 z nich także nowe zabezpieczenia, sygnalizacje i rogatki.

Na przystosowanie Towarowej Obwodnicy Poznania do przejazdów pociągów pasażerskich, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 1,4 mld zł (netto) ze środków budżetowych. Zgodnie z podpisaną pod koniec maja br. umową, prace budowlane przeprowadzi konsorcjum Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. (lider), Alusta S.A. (partner) i Intop Warszawa Sp. z o.o. Na aktualnym etapie przewidujemy, że wszystkie roboty będą realizowane do końca 2027 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close