LTG Cargo kupuje wagony do transportu zbóż
LTG Cargo, spółka transportowa Grupy LTG, zakupiła 500 wagonów do przewozu zbóż – część z nich trafi na Litwę w tegorocznym sezonie przewozów zbóż. Zakupione nowe wagony pozwolą LTG Cargo znacząco zwiększyć możliwości przewozu ładunków – oczekuje się, że spółka będzie w stanie przewieźć około 1,2 mln dodatkowych ton rocznie. ton ładunku.

„Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie rynku, planowaliśmy zwiększyć do 60 proc. ilość zbóż przewożonych koleją na terenie kraju. z ogólnej liczby transportów zboża. Tym samym nowo zakupione wagony pozwolą na konsekwentne zwiększanie wolumenu przewozów zbóż. Modernizacja naszego sprzętu jest ważna także dla naszych klientów – firm z branży produkcji rolnej. Zwiększając liczbę wagonów towarowych, możemy zaoferować jeszcze wydajniejsze, wygodniejsze, zrównoważone i oczywiście bardziej konkurencyjne rozwiązania w zakresie transportu towarowego” – powiedziała Eglė Šimė, szefowa LTG Cargo.
Planuje się, że pierwsze wagony dotrą na Litwę w ciągu najbliższych kilku miesięcy, a pozostałych 300 zostanie zakupionych w pierwszym etapie – do końca tego roku. Kolejnych 200 wagonów zostanie dostarczonych w 2025 roku. kwateruję.
Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie rynku na wydajny i zrównoważony transport zbóż w kraju, odnowiony tabor będzie wykorzystywany przede wszystkim do coraz liczniejszych przewozów towarów na terenie kraju oraz do portu morskiego w Kłajpedzie. Transport zboża stanowi obecnie około 13-14 proc. wszystkich wolumenów ładunków i z roku na rok stale rośnie. Dla porównania jednym wagonem przewieziono 2,5 razy więcej zbóż niż ciężarówką: oznacza to, że rocznie zmniejszyłoby się 45 000 przejazdów z transportem zbóż po litewskich drogach.
LTG Cargo zakupiło wszystkie wagony od ukraińskich producentów, wzmacniając w ten sposób współpracę ukraińskich producentów ze spółkami Grupy LTG, co jest ważne nie tylko ze względu na wsparcie Ukrainy w walce z rosyjską agresją, ale także dla zapewnienia alternatywy z Ukrainy dla części rosyjskich i białoruskich, których dostawy został przerwany, gdy Rosja rozpoczęła wojnę. LTG Cargo kupuje coraz więcej części i podzespołów stosowanych w swoich wagonach właśnie od ukraińskich producentów. LTG Cargo kupuje obecnie także naczepy do przewozu ładunków masowych i innych towarów odpornych na warunki atmosferyczne.