Real Logistics obsługuje rosnące wolumeny kolejowego transportu z Chin
Intermodalne przewozy ładunków z Chin i Azji wschodniej do Polski szlakami kolejowymi odzyskują zaufanie importerów dzięki terminowości i niezawodności dostaw. Firma Real Logistics ma bogate doświadczenie w organizacji takich transportów z Chin, gdzie posiada oddział w Chengdu.

Kolejowe przewozy kontenerów z Chin do Polski i Europy rozwijały się dynamicznie do czasu wybuchu wojny w Ukrainie, po czym zainteresowanie europejskich przedsiębiorców tą usługą zmniejszyło się. Wpływ na tę sytuację miał także spadek stawek frachtu na szlakach oceanicznych z Azji do Europy. Sytuacja zaczęła zmieniać się pod koniec ubiegłego roku, kiedy wystąpiły niespodziewane zakłócenia w żegludze kontenerowej, spowodowane zagrożeniami bezpieczeństwa na Morzu Czerwonym i przekierowaniem dużej części statków na trasę dookoła Afryki. Wydłużyło to czas tranzytu i zwiększyło koszty transportu morskiego. W efekcie spedytorzy częściej korzystają z transportu kolejowego, który okazał się szybszą i stabilną alternatywą. Wg danych Euroasian Rail Alliance, w pierwszym kw. 2024 przewozy kontenerowe koleją z Chin do Polski wzrosły o 89% w porównaniu z ub.r.
Klienci wybierają kolej
— Od początku roku dostrzegamy rosnące zainteresowanie przewozami kolejowymi na szlakach z Chin do Polski. Dotyczy to zwłaszcza transportów drobnicowych. Można powiedzieć, że usługa kolejowa jest atrakcyjną alternatywą dla transportu morskiego z uwagi na o wiele krótszy czas tranzytu. Problemy, które pojawiły się w żegludze na Morzu Czerwonym spowodowały również, że transport kolejowy cieszy się obecnie większym zaufaniem klientów — komentuje Marcin Duda, koordynatora ds. importu Real Logistics.

Czas przejazdu transportu kontenerowego od terminali z Chin do Małaszewicz,, przy wschodniej granicy Polski, gdzie znajduje się tzw. „suchy port” łączący linie kolejowe o standardzie europejskim i rosyjskim wynosi średnio 14-16 dni jeśli nie pojawiają się zakłócenia na trasie. W przypadku przewozów drobnicowych trzeba jeszcze doliczyć 2-3 dni na odebranie kontenera z terminala, jego przewiezienie na magazyn i wypakowanie ładunków. Kolejowym transportem kontenerowym przewożone są praktycznie wszystkie typy towarów importowanych z Chin.
Wygodne rozwiązanie
Firma Real Logistics rozpoczęła obsługiwać przewozy kolejowe na Nowym Jedwabnym Szlaku w 2013 r. Od tego czasu zdobyła silną pozycję na rynku towarowych przewozów intermodalnych z Azji Wschodniej do Polski i Unii Europejskiej. Spółka ta obsługuje przewozy zarówno drobnicowe jak i całokontenerowe miedzy głównymi ośrodkami przemysłowymi Chin a Małaszewiczami. Eksperci Real Logistics organizują również usługi dowozu door to door z terminali przeładunkowych do siedzib klientów w różnych lokalizacjach w Polsce. Obsługa ładunków drobnicowych odbywa się najczęściej w magazynie zlokalizowanym w rejonie Warszawy, a Real Logistics świadczy usługi kompleksowe takie jak rozformowywanie kontenera, przepakowywanie, czasowe składowanie i obsługa celna.
— Drobnica kolejowa jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla klientów, którzy mogą poświęcić trochę więcej zasobów finansowych, a zależy im na czasie i punktualności. W przypadku transportu kolejowego towar trafia do klienta już po dwudziestu kilku dniach od zamówienia, a więc znacznie szybciej niż w przypadku frachtu morskiego — zauważa Marcin Duda.
Ważnym atutem firmy Real Logistics jest oddział w Chinach, zlokalizowany w Chengdu. — Posiadanie własnego biura w Chinach jest bardzo dużym wsparciem dla importerów i ułatwia organizowanie transportów. Ponadto nasi agenci, którzy są na miejscu i płynnie posługują się językiem chińskim wspierają nas w przypadku wystąpienia niespodziewanych sytuacji — wskazuje przedstawiciel Real Logistics.