Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Niemieckie zbudują terminal intermodalny z wsparciem z programu mobilności wojskowej CEF

Koleje Niemieckie (DB) rozpoczęły budowę nowego terminala intermodalnego w miejscowości Augsburg-Gersthofen w Bawarii. Inwestycja jest dofinansowana w ramach programu „Mobilność wojskowa” z funduszu CEF.

fot. DB

Nowy terminal będzie mieć cztery tory ładunkowe o długości 700 m. Jego możliwości przeładunkowe określono na 105 tys. jednostek rocznie. Po zainstalowaniu trzeciej suwnicy przepustowość tego terminalu wzrośnie do 150 tys. jednostek ładunkowych rocznie. DB prognozują, że w 2030 obiekt ten obsłuży ponad 62 tys. kontenerów, naczep i nadwozi wymiennych. Nowy terminal rozpocznie pracę w 2026 r. i zastąpi obecnie działający punkt przeładunkowy w Augsburgu-Oberhausen, którego przepustowość się wyczerpała. 

—Zapotrzebowanie na „więcej towarów na szynach” jest stałym elementem polityki ochrony środowiska i infrastruktury od wielu dziesięcioleci. Wraz z rozpoczęciem budowy nowego terminalu przeładunkowego duża część tego wymogu zostanie spełniona i w znaczący sposób przyczyni się do zrównoważonego i wydajnego rozwoju transportu towarowego. Przynosi to korzyści całemu regionowi Augsburga na kilka sposobów. Dzięki nowemu terminalowi można obsłużyć więcej jednostek ładunkowych, co wzmacnia regionalną gospodarkę, tworzy miejsca pracy i przyczynia się do pozytywnego rozwoju gospodarczego dzięki wartości dodanej wynikającej z obsługi towarów. Co nie mniej ważne, inwestycja ta wzmacnia także konkurencyjną pozycję Augsburga i regionu w europejskim transporcie towarowym — skomentowała Ewa Weber, burmistrz miasta Augsburg. 

Korzyści dla środowiska

DB przewidują, że otwarcie nowego terminalu w Bawarii pozwoli ograniczyć pracę przewozową samochodów ciężarowych o 2,3 mln km rocznie, co będzie się związało z zmniejszeniem zużycia oleju napędowego o 700 tys.. litrów, a emisji CO2 o 1700 ton rocznie. Jest to równowartość ilości dwutlenku węgla, którą rocznie pochłania 140 tys. drzew. 

Budowa terminalu towarowego w Augsburg-Gersthofen kosztować będzie 83 mln euro, z czego 50% sfinansowane zostało z środków unijnych w ramach programu „Mobilność wojskowa” w ramach Funduszy „Łącząc Europę” (CEF), a resztę kosztów pokryła dotacja z budżetu federalnego Niemiec oraz środki własne DB. 

Czytaj też: Blisko 1 mld zł dla Polski na mobilność wojskową z CEF

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close