Szczecińska Baza Magazynowa planuje rozbudowę Terminala Andreas
Spółka Szczecińska Baza Magazynowa, która planuje przejąć Terminal Andreas w Porcie Szczecin ogłosiła plany inwestycji w tym obiekcie. Po sfinalizowaniu transakcji, spółka planuje modernizację magazynów i zwiększenie możliwości przeładunkowych.

W czerwcu br. po ogłoszeniu możliwości zmiany właściciela szczecińskiego terminalu pojawiły się w mediach spekulacje na temat przyszłości tego obiektu i zmiany jego przeznaczenia. Doniesienia medialne skomentował Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, który w komunikacie przekazanym mediom zapewnił, że nie ma planów likwidacji działalności składowania i przeładunku zbóż w porcie.
Czytaj też: ZMPSiŚ komentuje informacje dot. terminalu Andreas
Spółka Spółka Szczecińska Baza Magazynowa poinformowała dziś (8 lipca) o swoich planach inwestycji w terminalu Andreas. W obiekcie tym kontynuowany będzie obrót zbożami, nawozami i paszami. Nowy inwestor, wspierany przez amerykański fundusz inwestycyjny planuje modernizację obiektów magazynowych i infrastruktury terminalowej, instalację zautomatyzowanego systemu transportowo-logistycznego oraz poprawę infrastruktury drogowo — kolejowej w okolicy. Dzięki planowanym inwestycjom możliwości przeładunkowe terminalu zostaną podwojone.
Korzyści dla rolników
Jak poinformowano w komunikacie, wszystkie możliwości obsługi eksportu i importu zbóż zostaną zachowanie, a możliwości magazynowania materiałów sypkich w tym zbóż i pasz na terenie terminalu zwiększą się trzykrotnie. — Dla rolników inwestycja oznacza poprawę zdolności przeładunkowej pasz i zbóż oraz przyśpieszenie przeładunku ziarna. Dla gminy będzie to inwestycja bezpośrednia, co oznacza wzrost przychodów z działalności gospodarczej i podatków. Na inwestycji skorzystają również firmy budowlano-montażowe z województwa zachodniopomorskiego, które przez ponad rok będą realizowały prace przy rozbudowie terminalu — napisano w komunikacie spółki SBM.
Inwestor planuje także budowę na terenie terminalu nowych zbiorników do przechowywania chemikaliów. Dzięki temu operator szczecińskiego terminalu będzie mógł importować m.in. produkty, które zostały objęte unijnymi sankcjami przeciw Rosji i Białorusi. To pozwoli na dywersyfikację łańcuchów dostaw krytycznych surowców i zwiększy bezpieczeństwo gospodarcze Polski.
— Po rozpoczęciu inwazji Rosji na Ukrainę wzrósł popyt na część surowców, objętych sankcjami. Wiąże się to z koniecznością większej dywersyfikacji dostaw, zarówno jeśli chodzi o kraj pochodzenia, jak i drogę transportu — napisano w komunikacie wysłanym mediom.
Znaczenie inwestycji w portach Szczecin i Świnoujście dla polskiego i europejskiego sektora logistyki będzie jednym z tematów, o którym debatować będą eksperci z branży TSL podczas konferencji INTERMODAL IN POLAND NORTH – SOUTH, która odbędzie się w dniach 19-20 września w Szczecinie. Więcej informacji o tym wydarzeniu znajdą Państwo na stronie: https://intermodalinpoland.eu/intermodal-in-poland-north-south-2024/