Hapag-Lloyd zmienia nazwę swojego działu terminali i infrastruktury
Z dniem 1 lipca dział grupy Hapag-Lloyd’s – Terminal and Infrastructure przyjął nową nazwę: Hanseatic Global Terminals. Nazwa ta nawiązuje do historycznego związku kupców morskich w Europie Północnej.

Ma odzwierciedlić ambicje rozwojowe i głęboko zakorzenioną tradycję morską oraz ma podkreślać zaangażowanie firmy „w jakość i ekspansywną działalność terminalową”, podano w oficjalnym komunikacie. W istocie, rebranding jest kontynuacją strategii rosnącego zaangażowania grupy Hapag-Lloyd w sektorze terminali.
Rebranding działu
Dział Terminal and Infrastructure rozpoczął działalność w czerwcu 2023 roku jako „w pełni własna, ale niezależna, samodzielna jednostka biznesowa”. Ma siedzibę w Rotterdamie. Zmiana nazwy działu na Hanseatic Global Terminals jest „zainspirowana Hanzą, historycznym stowarzyszeniem kupców morskich w Europie Północnej. Nazwa marki podkreśla zaangażowanie firmy w jakość i ekspansywną działalność terminalową”, podaje spółka.
Dzięki strategicznemu rebrandingowi, HGT „dąży do zwiększenia wydajności operacyjnej i promowania zrównoważonego wzrostu, który przyniesie korzyści klientom i partnerom na całym świecie”, informuje spółka. „Hanseatic Global Terminals zdecydowanie wspiera nasze zaangażowanie w jakość, wydajność i zrównoważony rozwój. Nasi klienci i partnerzy odniosą znaczące korzyści, takie jak jeszcze bardziej niezawodne i wydajne usługi” – skomentował Dheeraj Bhatia, dyrektor generalny HGT i członek zarządu Hapag-Lloyd.
Portfolio
Hanseatic Global Terminals będzie zarządzać i konsolidować inwestycje terminalowe i infrastrukturalne w 20 terminalach w 11 krajach. Kluczowe lokalizacje to: terminal kontenerowy Altenwerder w Hamburgu i JadeWeserPort w Wilhelmshaven (Niemcy), Terminal TC3 w Tangerze (Maroko) oraz Terminal 2 w Damietta (Egipt), który jest obecnie w budowie.
Ponadto firma zarządza dziewięcioma terminalami w obu Amerykach, nabytymi poprzez przejęcie w 2022 r. działalności terminalowej SAAM Terminals z siedzibą w Chile (operatora m.in. Florida International Terminal w USA i San Antonio w Chile – największego terminala w Południowej Ameryce). Od stycznia 2023 r. HL ma mniejszościowe udziały (40 proc.) w indyjskim operatorze terminali – J M Baxi Ports & Logistics. Ma też mniejszościowy udział (49 proc.) we włoskiej grupie Spinelli, zarządzającej łańcuchem logistyki kontenerowej na morzu i lądzie, właściciela terminali w Genui i Salerno.
Grupa HL
Hapag-Lloydto niemieckie przedsiębiorstwo żeglugi kontenerowej, piąte pod względem wielkości floty kontenerowej na świecie. Flota ta składa się z 280 statków, o łącznej mocy przewozowej 2,06 mln TEU (dane Alphaliner z kwietnia br.). Jej silna pozycja została ugruntowana przez rozwój organiczny i przejęcia, w tym np. w 2014 r. chilijskiego przewoźnika CSAV (Compañia Sudamericana de Vapores). Większościowy pakiet akcji należy do szwajcarskiego holdingu Kühne, będącego spółką zarządzającej globalną firmą logistyczną Kuehne + Nagel.