Contargo przejmuje dziesięć procent udziałów w terminalu kontenerowym Lille Dourges
Spółka Contargo Beteiligungs przejęła dziesięć procent udziałów w terminalu kontenerowym Lille Dourges SAS (LDCT) we Francji. LDCT obsługuje terminal w Dourges, w północnej Francji, od 2003 r. Dzięki tej inwestycji Contargo zamierza dotrzeć do nowych klientów, zaoferować obecnym klientom lepszą obsługę i dalej rozszerzać swoją obecność we Francji.

— Dzięki temu udziałowi w największym terminalu we Francji, zabezpieczamy zdolności przeładunkowe barek, a jednocześnie tworzymy możliwości przeładunku kolejowego w północnej Francji. Terminal idealnie nadaje się jako węzeł łączący zachodnie porty morskie z południową Europą. Jednocześnie lokalne przedsiębiorstwa mają doskonałe połączenie z portami morskimi za pośrednictwem terminalu — mówi Gilbert Bredel, dyrektor zarządzający Contargo North France.
Terminal kontenerowy w Dourges, niedaleko Lille, jest oddalony na mapie o zaledwie 40 kilometrów od istniejącego terminalu Contargo w Bruay-sur-l’Escaut. Jest częścią 300-hektarowego, dedykowanego terenu logistycznego, sprzedawanego przez zarząd portu Delta 3.
Dodatkowa infrastruktura dla Contargo
W obszarze kolejowym, 60-hektarowy terminal ma siedem bocznic kolejowych, każda o długości około 750 metrów, obsługiwanych przez cztery suwnice bramowe. Skład pełnych i pustych kontenerów ma pojemność na około 2500 TEU. Na 500-metrowym nabrzeżu o długości 250 metrów przeładunki obsługuje dodatkowa suwnica. Na terminalu około 125 000 kontenerów jest przeładowywanych rocznie z jednego środka transportu na drugi, co stanowi roczną wielkość przeładunku wynoszącą 450 000 TEU. Około 90 procent kontenerów jest przeładowywanych z kolei na drogę i odwrotnie.
Usługi o wartości dodanej
W LDCT kontenery, nadwozia wymienne i naczepy z możliwością podnoszenia dźwigiem, obsługiwane są niebezpieczne towary i chłodnie. Oferowane są dodatkowe usługi, na przykład odprawa celna, konserwacja i czyszczenie kontenerów, a także transport ciężarowy.
— Cieszymy się na owocną współpracę z udziałowcami LDCT i dziękujemy Novatrans za tę wyjątkową okazję. Naszym celem jest kontynuacja wspólnego rozwoju terminala i połączenie go z naszą istniejącą siecią oraz z naszą rozwijającą się siecią w Europie Wschodniej. Umożliwi nam to oferowanie naszym klientom ciągłych, ogólnoeuropejskich usług logistycznych w zakresie transportu intermodalnego — mówi Benedikt Rupp, szef ds. rozwoju sieci Contargo Group.