Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Contargo przejmuje dziesięć procent udziałów w terminalu kontenerowym Lille Dourges

Spółka Contargo Beteiligungs przejęła dziesięć procent udziałów w terminalu kontenerowym Lille Dourges SAS (LDCT) we Francji. LDCT obsługuje terminal w Dourges, w północnej Francji, od 2003 r. Dzięki tej inwestycji Contargo zamierza dotrzeć do nowych klientów, zaoferować obecnym klientom lepszą obsługę i dalej rozszerzać swoją obecność we Francji.

fot. Contargo

— Dzięki temu udziałowi w największym terminalu we Francji, zabezpieczamy zdolności przeładunkowe barek, a jednocześnie tworzymy możliwości przeładunku kolejowego w północnej Francji. Terminal idealnie nadaje się jako węzeł łączący zachodnie porty morskie z południową Europą. Jednocześnie lokalne przedsiębiorstwa mają doskonałe połączenie z portami morskimi za pośrednictwem terminalu — mówi Gilbert Bredel, dyrektor zarządzający Contargo North France.

Terminal kontenerowy w Dourges, niedaleko Lille, jest oddalony na mapie o zaledwie 40 kilometrów od istniejącego terminalu Contargo w Bruay-sur-l’Escaut. Jest częścią 300-hektarowego, dedykowanego terenu logistycznego, sprzedawanego przez zarząd portu Delta 3.

Dodatkowa infrastruktura dla Contargo

W obszarze kolejowym, 60-hektarowy terminal ma siedem bocznic kolejowych, każda o długości około 750 metrów, obsługiwanych przez cztery suwnice bramowe. Skład pełnych i pustych kontenerów ma pojemność na około 2500 TEU. Na 500-metrowym nabrzeżu o długości 250 metrów przeładunki obsługuje dodatkowa suwnica. Na terminalu około 125 000 kontenerów jest przeładowywanych rocznie z jednego środka transportu na drugi, co stanowi roczną wielkość przeładunku wynoszącą 450 000 TEU. Około 90 procent kontenerów jest przeładowywanych z kolei na drogę i odwrotnie.

Usługi o wartości dodanej

W LDCT kontenery, nadwozia wymienne i naczepy z możliwością podnoszenia dźwigiem, obsługiwane są niebezpieczne towary i chłodnie. Oferowane są dodatkowe usługi, na przykład odprawa celna, konserwacja i czyszczenie kontenerów, a także transport ciężarowy.

— Cieszymy się na owocną współpracę z udziałowcami LDCT i dziękujemy Novatrans za tę wyjątkową okazję. Naszym celem jest kontynuacja wspólnego rozwoju terminala i połączenie go z naszą istniejącą siecią oraz z naszą rozwijającą się siecią w Europie Wschodniej. Umożliwi nam to oferowanie naszym klientom ciągłych, ogólnoeuropejskich usług logistycznych w zakresie transportu intermodalnego — mówi Benedikt Rupp, szef ds. rozwoju sieci Contargo Group.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close