PKP PLK wyremontują linię Łuków – Dęblin
Nowy tor na moście kolejowym nad Wisłą, 10 przejazdów z nową nawierzchnią i 3 przejazdy z automatyczną samoczynną sygnalizacją świetlną – taki będzie efekt prac na linii od Łukowa do Dęblina (lk26). Prace za 80 mln zł netto finansowane będą ze środków własnych i unijnych KPO. Linia Łuków – Dęblin jest częścią międzynarodowego korytarza intermodalnego wschód – zachód.

Na 25 kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymienimy tor. Pociągi pojadą ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej poprawiona będzie nawierzchnia toru i drogi na 10 przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz 2 przejazdy w Borowinie wyposażone zostaną w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe.
Wszystkie prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku i potrwają dwa lata. Ich wartość to 70 mln zł, finansowane są ze środków KPO. Za niespełna 10 mln zł ze środków własnych spółki wyremontowany będzie most kolejowy nad Wisłą obok twierdzy w Dęblinie. Wymieniamy mostownice jednego toru i wzmacniamy konstrukcję obiektu.
Most nad Wisłą w Dęblinie ma 447,5 m długości i składa się z 5 przęseł. 44 pociągi w ciągu doby przejeżdżają przez obiekt z maks. prędkością 90 km/h. Na czas remontu wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch prowadzimy po jednym torze. Wszystkie prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.