Farma fotowoltaiczna w Szlezwiku-Holsztynie dostarcza zieloną energię dla lokomotyw Metrans
Metrans podejmuje kolejny krok w kierunku zrównoważonej logistyki kolejowej. Spółka zależna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zintegrowała najnowocześniejszy system fotowoltaiczny ze swoim własnym miksem energetycznym. Jej połączenia kolejowe w Niemczech są już zasilane w 100 procentach zieloną energią elektryczną.
„W Metrans pracujemy nad ekologicznie zrównoważonym modelem biznesowym, który obejmuje również wytwarzanie własnej energii elektrycznej ze zrównoważonych źródeł. Pozwala nam to ograniczyć wahania cen energii elektrycznej i oferować naszym klientom rozwiązania serwisowe, które są nie tylko przyjazne dla klimatu, ale także mają sens ekonomiczny” — komentuje Peter Kiss, dyrektor generalny Metrans.
Dzięki wykorzystaniu wielkoskalowego systemu fotowoltaicznego w Szlezwiku-Holsztynie, Metrans Rail Deutschland może pokryć około dziesięciu procent swojego rocznego zapotrzebowania na ponad 120 gigawatogodzin. Naziemna elektrownia słoneczna została zbudowana w Bimöhlen (Szlezwik-Holsztyn) przez ENERPARC AG. Wygenerowana energia słoneczna jest sprzedawana przez spółkę zależną Sunnic Lighthouse, która zawarła umowę zakupu energii z Metrans Rail Deutschland na wyłączność dostaw. Jako dostawca energii kolejowej, Stadtwerke Tübingen integruje energię elektryczną z miksem energetycznym Metrans. Współpraca ma być rozszerzona w perspektywie długoterminowej.
Dzięki produktowi HHLA Pure, HHLA i Metrans oferują zarówno przyjazną dla klimatu obsługę, jak i transport między europejskimi terminalami portowymi a ich zapleczem. Usługa jest dostępna na około 380 trasach w sieci Metrans.