Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

LTG wymieni rosyjski system bezpieczeństwa w lokomotywach

Grupa LTG rozpoczyna wymianę rosyjskiego systemu bezpieczeństwa lokomotyw KLUB-U w taborze samobieżnym. Firma SRPA Impulse, która wygrała przetarg, rozpoczęła już prace projektowe instalacji, po których nastąpi demontaż istniejącej instalacji.

Prace te rozpoczęto po otrzymaniu przez Grupę LTG oceny zgodności z interesami bezpieczeństwa narodowego zwycięskiego oferenta SRPA Impulse przez Komisję ds. Koordynacji Ochrony Obiektów Krytycznych dla Bezpieczeństwa Narodowego (NSC). Sam serwer systemu KLUB-U został odłączony w 2017 roku i nie ma połączeń z istotnymi systemami informatycznymi LTG oraz krytyczną infrastrukturą informatyczną, natomiast radiostacje wykorzystywane w taborze do odbioru poleceń i przesyłania danych kanałem radiowym GSM-R zostały zdemontowane.

W ramach kontraktu z SRPA Impulse, zaplanowano etapową wymianę rosyjskiego systemu KLUB-U, który był montowany w przeszłości w taborze eksploatowanym na Litwie. W tym okresie wymienione zostaną systemy bezpieczeństwa lokomotyw w 35 lokomotywach LTG Link, 111 lokomotywach LTG Cargo i 17 lokomotywach LTG Infra oraz zestawach wagonów samobieżnych, łącznie 163. W czterech kolejnych taborach „Geležinkelio tiesimo centras” (GTC), spółki należącej do Grupy LTG, estoński system bezpieczeństwa lokomotyw VEPS został już zainstalowany i przetestowany.

— Przyspieszamy nasze plany i dążymy do jak najszybszego odejścia od rosyjskiego systemu bezpieczeństwa lokomotyw KLUB-U, aby zapewnić korzystanie z bezpiecznego systemu i dostawę części zamiennych we wszystkich lokomotywach i zespołach samobieżnych wagonów Grupy LTG. Choć zarządzamy ryzykiem i zapewniamy bezpieczeństwo nawet w przypadku korzystania z KLUB-U, który odizolowaliśmy od innych systemów informatycznych Grupy LTG, naszym celem jest jak najszybsze uzyskanie sprzętu w pełni zgodnego z interesami bezpieczeństwa narodowego i z gwarancją dostaw części zamiennych z krajów przyjaznych Litwie – powiedział Gediminas Šečkus, dyrektor ds. odporności w Grupie LTG.

Według G. Šečkusa, po zwycięstwie SRPA Impulse w zeszłym roku w przetargu na nowy system bezpieczeństwa lokomotyw ogłoszonym przez Grupę LTG, nawiązano kontakt z NSC i Financial Crime Investigation Service i to dopiero po uzyskaniu potwierdzenia, że nie zachodzą okoliczności uniemożliwiające realizację kontraktów. po zakończeniu umowy SRPA Impulse uzyskało zgodę na rozpoczęcie wdrożenia nowego systemu.

Łącznie Grupa LTG inwestuje 10,1 mln euro w nowy, bezpieczny system sterowania lokomotywami. Instalacja nowego systemu bezpieczeństwa jest częścią programu FREE Rail zainicjowanego i realizowanego przez Grupę LTG. Celem FREE Rail jest integracja sektora kolejowego z europejskim systemem kolejowym i zwiększenie odporności. FREE Rail umożliwi także opracowanie i wdrożenie modelu operacyjnego kolei dostosowanego do regionu Morza Bałtyckiego, w oparciu o standardy i najlepsze praktyki UE, a także dostosowanego do specyfiki kolei szerokotorowych.

Spółka LTG Cargo Polska z Grupy LTG jest Partnerem Kongresu INTERMODAL IN POLAND 2024, największego wydarzenia branży transportu kombinowanego w Polsce. Program Kongresu, listę prelegentów oraz informacje organizacyjne można znaleźć na stronie: https://intermodalinpoland.eu/

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close