Partnerzy portalu

Grupa OTL z perspektywami rozwoju w nowych obszarach 

Skonsolidowane przychody Grupy OTL wyniosły w I kw. 2024 r. 79,39 mln zł. Grupa zanotowała 1,7 mln zł straty netto. EBITDA wyniosła 13,2 mln zł w efekcie spadku wyników z działalności portowej oraz spedycyjnej.

fot. OT Logistics

– Zgodnie z tym co już sygnalizowaliśmy I kw. 2024 r. charakteryzował się przejściowym osłabieniem korzystnych dla Grupy OTL trendów. Odczuwalny był zastój na rynku agro przez załamanie cen na rynkach światowych oraz zmniejszenie importu ładunków masowych, głównie węgla i rudy. Dodatkowo nasze wyniki porównujemy z rekordowym I kw.2023 r., gdy notowaliśmy ponadprzeciętne przeładunki węgla, importowanego wówczas do Polski. Stabilizujemy poziom realizowanych przeładunków i przewozów oraz tworzymy nowe perspektywy rozwojowe w takich obszarach jak usługi transportów ro-ro i multimodalnego oraz analizujemy możliwości wejścia w nowe grupy towarowe obsługiwane w portach – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics. – Na początku maja tego roku ogłosiliśmy naszą strategię. Przypomnę, że dążymy do stania się uniwersalnym operatorem dostarczającym naszym klientom usługi pełnego łańcucha logistycznego. W perspektywie najbliższych lat planujemy utrzymać wysoką dynamikę wzrostu przychodów, rentowności i nakładów inwestycyjnych, by w roku 2027 osiągnąć poziom przychodów przekraczający 900 mln zł i 28% rentowności EBITDA – dodaje Kamil Jedynak.  

Przychody z działalność portowej spadły w I kw. 2024 r. o 57,45% r/r na skutek niższych przeładunków towarów masowych, a spedycyjnej o 63,17% r/r, głównie za sprawą spadku wolumenów przewozów kolejowych tych towarów. O 21% r/r w I kw. 2024 r. wzrósł przeładunek towarów drobnicowych w tym ro-ro i nawozów.  Spółka zakłada, że po rozwiązaniu problemu blokad granicy ładunki agro ponownie pojawią się na rynku tranzytowym. Oczekuje też wysokiej podaży polskiego zboża w portach w sezonie 2024/2025, w związku z mniejszymi zbiorami w Ukrainie i Rosji. Powyższe okoliczności powinny przyczynić się do istotnego wzrostu przeładunków agro. Dobre perspektywy ma także rynek masowy w segmentach węgla i rudy, który odbudowuje się dzięki m.in. wzrostowi zapotrzebowania na węgiel koksujący. Powyższe pozytywne trendy są już widoczne w działalności Grupy w ostatnich tygodniach.

– W produktach agro spodziewamy się stabilnego wzrostu w najbliższych latach. Dlatego w terminalach w Gdyni i Świnoujściu inwestujemy w rozwój infrastruktury i suprastruktury pod tego typu ładunek. Zakładamy też dalszy wzrost przychodów z obsługi ładunków drobnicowych. Pomoże nam w tym uruchomienie nowej linii ro-ro do Szwecji oraz wzrost stawek frachtowych na kontenery z Dalekiego Wschodu. Rośnie także zapotrzebowanie na półprodukty stalowe – mówi Karol Bowżyk, członek zarządu OT Logistics

Przyjęta przez Zarząd nowa strategia Grupy OTL pod hasłem „ROZWÓJ, ORGANIZACJA, UNIWERSALNOŚĆ” prezentuje optymalną ścieżkę zrównoważonego rozwoju, która wykorzystuje szanse i perspektywy wzrostu z priorytetem utrzymania stabilności finansowej Grupy. Ambicją Grupy jest stanie się jak najbardziej uniwersalnym operatorem oferującym pełny łańcuch usług logistycznych opartych przede wszystkim o aktywa portowe z optymalnym wykorzystaniem zautomatyzowanych procesów biznesowych. Cele finansowe Grupy OTL, przedstawione w strategii, zakładają osiągnięcie w 2027 r. 916 mln zł przychodów przy 28% rentowności EBITDA i planowanych nakładach inwestycyjnych w tych latach na poziomie 256 mln zł. Zarząd Grupy zakłada zwiększenie liczby obsługiwanych ładunków, zarówno w przeładunkach masowych (z 5,7 mln t w 2023 r. do  8,4  mln t w 2027 r.), drobnicowych (z 1,4 mln t w 2023 r. do 2,4 mln t w 2027 r.), jak również ładunków przewożonych koleją (z 1,7 mln t w 2023 r. do 3,2 mln t w 2027 r.). 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close