Partnerzy portalu

Na Łotwie zainaugurowano budowę odcinka Rail Baltica

Ruszyła budowa łotewskiego odcinka Rail Baltica. W skład konsorcjum realizującego inwestycję wchodzi polska firma Budimex. 21 maja w Rydze zebrał się zespół Rail Baltica, przedstawiciele Komisji Europejskiej oraz partnerzy międzynarodowi z Francji, Włoch, Polski, Litwy i Estonii. Upamiętnili tę okazję, wysyłając wiadomości do przyszłych pokoleń poprzez kapsułę czasu, którą można umieścić na placu budowy.

fot. Rail Baltica

Spółka joint venture ERB Rail JV, zatrudniona przez krajowy organ wykonawczy Rail Baltica na Łotwie – Eiropas Dzelzceļa līnijas, będzie nadzorować budowę około 230 km głównej linii kolejowej. Obejmuje to 175 obiektów inżynieryjnych, 11 przejść dla zwierząt, 42 wiadukty, 81 mostów drogowych i 32 mosty kolejowe.

Budowa będzie prowadzona etapami, począwszy od pierwszego etapu prac w regionie Bauska niedaleko Iecava, gdzie zlokalizowany będzie przyszły obiekt utrzymania infrastruktury Rail Baltica. Centrum utrzymania ruchu zajmie powierzchnię około 16,5 ha. Te punkty utrzymania infrastruktury posłużą jako bazy logistyczne podczas budowy głównej linii Rail Baltica, ułatwiając budowę połączeń z istniejącą siecią torów 1520 mm i maksymalizując wykorzystanie kolei do transportu materiałów budowlanych i maszyn.

Rozpoczęcie budowy głównej linii Rail Baltica stanowi ważny kamień milowy, pokazujący postęp projektu i czyniący go bardziej namacalnym. „W tym roku w budowie będzie ponad 150 km magistrali Rail Baltica. Choć wiele kamieni milowych pozostaje do osiągnięcia i należy stawić czoła wyzwaniom, powodzenie kolejnych etapów będzie zależeć od współpracy pomiędzy różnymi zaangażowanymi partnerami projektu i wykonawcami. Życzę sukcesów naszemu nowo przyjętemu partnerowi i wszystkim zespołom” – mówi tymczasowy prezes zarządu RB Rail AS Marko Kivila.

Prace budowlane na głównej linii Rail Baltica obejmą podtorza kolejowe, nasypy, przejazdy drogowe oraz nawierzchnie kolejowe, w tym tory i pozostałą infrastrukturę towarzyszącą. Całkowity koszt tego kontraktu FIDIC szacuje się na około 3,7 miliarda euro. Konkretny schemat kosztów dla każdej sekcji zostanie ustalony po fazie przeglądu projektu, którą przeprowadzi wykonawca ERB Rail JV. Eiropas Dzelzceļa līnijas, wraz z inżynierem budowy Italferrem (część Grupy Ferrovie dello Stato Italiano) będą zarządzać kontraktem, nadzorować prace i związane z nimi koszty. Nad całością realizacji zamówienia będzie czuwać łotewskie Ministerstwo Transportu.

Joint venture realizujące projekt posiada szerokie doświadczenie i wiedzę specjalistyczną w zakresie budowy strategicznych obiektów w Europie, z możliwością dostarczania światowej klasy jakości w sposób opłacalny i terminowy w wielu krajach. To międzynarodowe konsorcjum, zarejestrowane na Łotwie, składa się z trzech firm inżynieryjnych i budowlanych specjalizujących się w drogowych, kolejowych, stalowych konstrukcjach i dużych robotach betonowych: Eiffage Génie Civil SAS (Francja), Budimex S.A. (Polska) i Rizzani de Eccher S.p.A. (Włochy).

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close