Partnerzy portalu

DFDS zainwestuje 1 mld euro w elektryczne promy

Firma DFDS ogłosiła plan inwestycji w sześć promów z napędem akumulatorowym, które zostaną rozmieszczone na trasach Dunkierka–Dover i Calais–Dover w celu przewozu pasażerów i towarów między Wielką Brytanią a Unią Europejską. Pierwsze dwa statki elektryczne zostaną uruchomione do 2030 r., a pozostałe mają zostać dostarczone przed 2035 r.

fot. DFDS

— To ważny krok w kierunku dekarbonizacji transportu przez kanał La Manche. Ze względu na stosunkowo niewielką odległość między Wielką Brytanią a Francją trasy są optymalne dla elektrycznego transportu promowego. Elektryfikacja naszej floty obsługującej kanał La Manche będzie ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszych celów klimatycznych, a dzięki tej inwestycji przyspieszamy przejście do bardziej ekologicznej przyszłości branży morskiej – mówi Torben Carlsen, dyrektor generalny DFDS.

Kanał La Manche to jeden z najbardziej ruchliwych korytarzy żeglugowych na świecie. Łączy dwie największe gospodarki świata i odpowiada za 33% handlu między UE a Wielką Brytanią. DFDS oraz porty w Dover, porty Boulogne Calais i port w Dunkierce zobowiązały się do współpracy na rzecz dekarbonizacji ruchu morskiego w Cieśninie Dover w drodze protokołu ustaleń z dnia 15 marca 2023 r. Współpraca jest kluczem do przejścia na transport niskoemisyjny

DFDS współpracuje z wiodącymi na świecie ekspertami w dziedzinie technologii akumulatorów, projektowania statków i efektywności energetycznej przy projektowaniu tych zaawansowanych statków elektrycznych – w tym trzech pod francuską banderą – zapewniając, że ich projekt uwzględnia bezpieczeństwo i wydajność, a jednocześnie wykorzystuje metody produkcji mające możliwie najmniejszy wpływ na środowisko. środowisko.

Ponadto DFDS ściśle współpracuje z władzami krajowymi, partnerami infrastrukturalnymi i dostawcami energii w celu zabezpieczenia dostaw energii i infrastruktury dla statków elektrycznych. W ostatnich latach DFDS i władze francuskie zintensyfikowały dialog, a rząd francuski uruchomił niedawno ambitny plan transformacji energetycznej kraju, skupiający się na infrastrukturze.

— Transformacja ekologiczna nie jest czymś, co możemy osiągnąć sami. Bez dostępu do wystarczającego zasilania na lądzie i infrastruktury umożliwiającej ładowanie w portach nie możemy eksploatować statków. Cieszę się, że mamy wspólne ambicje z rządami po obu stronach kanału La Manche, aby umożliwić utworzenie ekologicznych korytarzy transportowych, i cieszymy się, że możemy ogłosić to podczas 7. szczytu „Wybierz Francję”, zainicjowanego przez prezydenta Francji Emmanuela Macrona – mówi Torben Carlsen .

W 2023 r. firma DFDS uruchomiła nową strategię – Moving Together Towards 2030 – która ponownie potwierdza ambicje, aby do 2050 r. stać się firmą o zerowym bilansie netto i posiadać do końca 2030 r. sześć ekologicznych promów, z których dwa będą statkami elektrycznymi na potrzeby Kanał.

Czytaj też: Agromex zainaugurował regularne połączenie intermodalne między Karsznicami a Rotterdamem i Wielką Brytanią

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close