DFDS zainwestuje 1 mld euro w elektryczne promy
Firma DFDS ogłosiła plan inwestycji w sześć promów z napędem akumulatorowym, które zostaną rozmieszczone na trasach Dunkierka–Dover i Calais–Dover w celu przewozu pasażerów i towarów między Wielką Brytanią a Unią Europejską. Pierwsze dwa statki elektryczne zostaną uruchomione do 2030 r., a pozostałe mają zostać dostarczone przed 2035 r.
— To ważny krok w kierunku dekarbonizacji transportu przez kanał La Manche. Ze względu na stosunkowo niewielką odległość między Wielką Brytanią a Francją trasy są optymalne dla elektrycznego transportu promowego. Elektryfikacja naszej floty obsługującej kanał La Manche będzie ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszych celów klimatycznych, a dzięki tej inwestycji przyspieszamy przejście do bardziej ekologicznej przyszłości branży morskiej – mówi Torben Carlsen, dyrektor generalny DFDS.
Kanał La Manche to jeden z najbardziej ruchliwych korytarzy żeglugowych na świecie. Łączy dwie największe gospodarki świata i odpowiada za 33% handlu między UE a Wielką Brytanią. DFDS oraz porty w Dover, porty Boulogne Calais i port w Dunkierce zobowiązały się do współpracy na rzecz dekarbonizacji ruchu morskiego w Cieśninie Dover w drodze protokołu ustaleń z dnia 15 marca 2023 r. Współpraca jest kluczem do przejścia na transport niskoemisyjny
DFDS współpracuje z wiodącymi na świecie ekspertami w dziedzinie technologii akumulatorów, projektowania statków i efektywności energetycznej przy projektowaniu tych zaawansowanych statków elektrycznych – w tym trzech pod francuską banderą – zapewniając, że ich projekt uwzględnia bezpieczeństwo i wydajność, a jednocześnie wykorzystuje metody produkcji mające możliwie najmniejszy wpływ na środowisko. środowisko.
Ponadto DFDS ściśle współpracuje z władzami krajowymi, partnerami infrastrukturalnymi i dostawcami energii w celu zabezpieczenia dostaw energii i infrastruktury dla statków elektrycznych. W ostatnich latach DFDS i władze francuskie zintensyfikowały dialog, a rząd francuski uruchomił niedawno ambitny plan transformacji energetycznej kraju, skupiający się na infrastrukturze.
— Transformacja ekologiczna nie jest czymś, co możemy osiągnąć sami. Bez dostępu do wystarczającego zasilania na lądzie i infrastruktury umożliwiającej ładowanie w portach nie możemy eksploatować statków. Cieszę się, że mamy wspólne ambicje z rządami po obu stronach kanału La Manche, aby umożliwić utworzenie ekologicznych korytarzy transportowych, i cieszymy się, że możemy ogłosić to podczas 7. szczytu „Wybierz Francję”, zainicjowanego przez prezydenta Francji Emmanuela Macrona – mówi Torben Carlsen .
W 2023 r. firma DFDS uruchomiła nową strategię – Moving Together Towards 2030 – która ponownie potwierdza ambicje, aby do 2050 r. stać się firmą o zerowym bilansie netto i posiadać do końca 2030 r. sześć ekologicznych promów, z których dwa będą statkami elektrycznymi na potrzeby Kanał.
Czytaj też: Agromex zainaugurował regularne połączenie intermodalne między Karsznicami a Rotterdamem i Wielką Brytanią