Do terminalu HHLA TK Estonia zwinął statek CMA CGM Mermaid
W dniach 21 i 22 kwietnia HHLA TK Estonia obsłużyła statek CMA CGM Mermaid, zwodowany na początku 2024 r.. Jako statek nowej generacji wykorzystuje jako paliwo skroplony gaz ziemny (LNG), a dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji ma o 20 procent niższy ślad węglowy niż statki konwencjonalne.

— Podczas pierwszego rejsu statku powitaliśmy na pokładzie kapitanów statku CMA CGM Mermaid i przyjrzeliśmy się wnętrzu statku oraz jego opływowym kształtom. Ograniczanie emisji jest głównym przedmiotem naszych wysiłków dla przedsiębiorstw żeglugowych, portów i operatorów terminali. Dlatego zawsze poszukujemy technologii przyjaznych dla środowiska. Rozmieszczenie statku CMA CGM Mermaid na Morzu Bałtyckim jest niewątpliwie przełomowym krokiem w branży – mówi Riia Sillave, dyrektor generalna HHLA TK Estonia.
W sumie francuski przewoźnik CMA CGM zamówił dziesięć kontenerowców paszowych nowej generacji o ładowności 2000 TEU, które będą wykorzystywane zarówno w Europie Północnej, jak i na Morzu Śródziemnym. Nowe statki CMA CGM są częścią programu odnowy floty grupy, w który przedsiębiorstwo żeglugowe zainwestowało ponad 15 miliardów dolarów. Flota CMA CGM obejmuje około 620 statków, z których 30 korzysta już z alternatywnych źródeł energii. Do 2028 roku firma zamierza stosować niskoemisyjne paliwa żeglugowe na prawie 120 statkach. CMA CGM Mermaid i jej siostrzane statki są budowane w stoczni Hyundai Mipo Dockyard (HMD) w Busan w Korei Południowej. Statek ma 204 metry długości i 29,6 metra szerokości.