Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rail Baltica: wszystkie wiadukty na odcinku Czyżew – Łapy otwarte

Większość dwupoziomowych skrzyżowań dróg z torami na podlaskim odcinku trasy Rail Baltica jest już użytkowana. Dwa nowe wiadukty zwiększające bezpieczeństwo otwarto w miejscowościach Dąbrowa-Łazy i Szepietowo-Janówka. Inwestycje za łącznie 44,7 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

Do użytku mieszkańców oddano 22 z 25 wiaduktów budowanych przez PLK S.A. na podlaskim odcinku trasy Rail Baltica. Kolejne nowe wiadukty drogowe udostępniono w miejscowościach Dąbrowa-Łazy i Szepietowo-Janówka w gminie Szepietowo. Tym samym pomiędzy Czyżewem a Łapami otwarte dla ruchu samochodów są już wszystkie zaplanowane skrzyżowania dwupoziomowe. To jeden z efektów modernizacji międzynarodowej trasy kolejowej – dotychczasowe przejazdy w poziomie szyn na wskazanym odcinku zostały zastąpione skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Kierowcy nie zatrzymują się już przed torami.

Wiadukt w Dąbrowie-Łazach ma 80 m długości, a wraz z drogami dojazdowymi prawie 900 m. Zapewnia drogę o jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz ciąg pieszo-rowerowy. Obiekt sąsiaduje z przystankiem kolejowym, dlatego dla wygodnej i bezpiecznej komunikacji wykonano schody oraz pochylnie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Są też wygrodzone ścieżki z antypoślizgową nawierzchnią oraz parking dla podróżnych przesiadających się na kolej z samochodów. Koszt budowy wiaduktu to 24,7 mln zł.

W pobliżu wsi Szepietowo-Janówka zbudowano wiadukt nad torami i przebudowano układ komunikacyjny w rejonie dawnego przejazdu. Przeprawa wraz z dojazdami ma 1100 m długości. Wiadukt prowadzi nad linią kolejową i równoległymi do torów nowymi odcinkami dróg lokalnych. Koszt wykonanych prac to prawie 20 mln zł.

Bezkolizyjne skrzyżowania dla wygody i bezpieczeństwa

Z puli 25 bezkolizyjnych skrzyżowań przeznaczonych dla ruchu samochodów, w budowie pozostają tunele pod torami w Łapach i Baciutach oraz wiadukt nad linią kolejową w Trypuciach. Dodatkowe przeprawy przez tory dla pieszych i rowerzystów zapewni 14 przejść podziemnych, zlokalizowanych w większości przy stacjach i przystankach. Na części oddanych do ruchu obiektów prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe.

Budowa dwupoziomowych przepraw przez tory to jeden z istotnych elementów modernizacji linii kolejowej Rail Baltica, mający szczególne znaczenie dla lokalnej społeczności. Wiadukty zastępują dotychczasowe przejazdy w poziomie szyn, a kierowcy nie muszą zatrzymywać się już przed torami. To wygoda i bezpieczeństwo dla mieszkańców, ale także istotne usprawnienie ruchu pociągów, które po zakończeniu wszystkich prac na linii, będą jeździć z prędkością do 200 km/h. Skorzystają także tysiące pasażerów podróżujących na międzynarodowej trasie.

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość prac to prawie 3,4 mld zł, ich zakończenie zaplanowano na ten rok.

Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close