Partnerzy portalu

Porty Rotterdam, Duisburg i śródlądowe porty szwajcarskie połączy sieć cyfrowa

W ramach wspólnej inicjatywy operatorzy platform Portbase i Rhein-Ports uruchomili pionierski projekt mający na celu cyfrowe połączenie społeczności portów morskich i śródlądowych. Celem jest optymalizacja przepływu danych pomiędzy holenderskimi portami morskimi a portami śródlądowymi na Renie. Porty w Rotterdamie, Duisburgu i porty na Renie szwajcarskim wspierają ten projekt jako udziałowcy i pełnią rolę ambasadorów tworzenia sieci infrastruktury cyfrowej.

fot. Duisport

Połączenie systemów społeczności portowej Portbase PCS i RheinPorts RPIS (system planowania i informacji RiverPorts) umożliwia poprawę wydajności i przejrzystości w łańcuchach dostaw od portu morskiego do głębi lądu. Dzięki płynnej wymianie danych można zoptymalizować procesy importu i eksportu, usprawnić planowanie i uprościć przekazywanie informacji zaangażowanym stronom zainteresowanym. Pomaga to zmniejszyć złożoność wymiany danych w łańcuchach logistycznych i ostatecznie stanowi wartość dodaną dla przedsiębiorstw żeglugowych, terminali, portów i wszystkich zaangażowanych partnerów. Wraz z rozpoczęciem fazy testowej następuje pierwsza konkretna realizacja deklaracji woli ze szwajcarskiego Rhein Ports i duisport odbywa się obecnie od 2022 r. w porcie w Rotterdamie.

Oprócz ścisłej współpracy między portami a operatorami platform, podmioty logistyczne w łańcuchach dostaw również odgrywają kluczową rolę, łącząc się z platformami, wymieniając za ich pośrednictwem dane i tworząc wartość dodaną dzięki oferowanym usługom. Firma logistyczna Danser pełni rolę ważnego partnera w fazie testowej i wspiera pierwsze kroki inicjatywy wymiany danych. W oparciu o te doświadczenia zostaną opracowane kolejne przypadki użycia, które umożliwią płynną transmisję danych pomiędzy portami śródlądowymi a portem morskim w Rotterdamie.

Celem jest stworzenie cyfrowego korytarza. Umożliwia to swobodne i bezpieczne przesyłanie danych, zmniejsza złożoność i zwiększa wydajność żeglugi śródlądowej i portów. W rezultacie czerpią z tego korzyści wszyscy zaangażowani – od firm importujących i eksportujących, przez operatorów terminali, po przedsiębiorstwa żeglugowe, porty i organy celne.

Aby to osiągnąć, wymagane jest aktywne zaangażowanie i uczestnictwo społeczności. Inicjatywa ma jasny cel jak najszybszego wygenerowania korzyści, dlatego też chce zakończyć fazę testową do końca 2024 r., aby faza rozruchu mogła nastąpić w 2025 r. Inicjatorzy wraz ze społecznością chcą z sukcesem stworzyć cyfrowy korytarz pomiędzy portami śródlądowymi i morskimi oraz odegrać znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości logistyki portowej.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close