Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rail Baltica: trwa przebudowa stacji w Ełku

Międzynarodowa linia kolejowa Rail Baltica połączy Ełk z krajami bałtyckimi i Europy Zachodniej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., warta 587 mln zł, jest współfinansowana ze środków unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

Na stacji w Ełku zbudowano 34 km torów i 112 rozjazdów. Zaawansowane są roboty przy budowie nowych peronów. Na obu jest zadaszenie i część elementów wyposażenia. Na peronie nr 1 kończy się układanie nawierzchni. Wykonano też większość prac konstrukcyjnych przy budowie tunelu pod torami, w tym szybów wind i schodów na perony. Po zakończeniu prac 110-metrowy tunel zapewni bezpieczne dojście do pociągów i na drugą stronę stacji, także osobom o ograniczonej mobilności.

Pod wiaduktem kolejowym nad ul. Suwalską w Ełku zakończyło się betonowanie specjalnej konstrukcji – tzw. wanny szczelnej, która na przyszłość zabezpieczy ulicę przed zalaniem. Budowa dodatkowego zabezpieczenia w tym miejscu była niezbędna ze względu na trudne warunki wodno-gruntowe. Teraz wykonawca będzie mógł przystąpić do robót przy wykonywaniu warstw nawierzchni drogowej. Przebudowana ul. Suwalska będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowy lewoskręt w ul. Słoneczną, chodnik i ciąg pieszo rowerowy. Otwarcie skrzyżowania dla ruchu planowane jest na przełom maja i czerwca.

Ostatni etap betonowania konstrukcji prowadzony jest także na budowie mostu nad rzeką Ełk. Na potrzeby tego etapu przygotowano tymczasową podporę w nurcie rzeki, zbrojenia i szalunki. Tuż obok, po gotowej części przeprawy, prowadzony jest ruch pociągów. Konstrukcja nowego wiaduktu nad ul. Kolejową jest gotowa, trwają natomiast prace przy przebudowie ulicy, w tym zabezpieczeniu przed wodą. Kierowcy bezpiecznie przejadą w tym miejscu pod torami w maju. Gotowa jest także konstrukcja nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Towarową. Kończą się prace związane z zabudową torów. Trwa budowa układu drogowego, w tym ronda.

Inwestycja o wartości 587 mln zł realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Prace zaplanowano do lata 2024 r. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close