Contargo rozwija trójmodalne usługi transportowe we Francji
Pomimo mocno osłabionego rynku w portach morskich, rok 2023 był udany dla Contargo we Francji.Jak informuje ten operator transportu śródlądowego, do pozytywnych wyników w ubiegłym roku przyczyniło się wiele wydarzeń.
W północnej Francji, w systemie rzecznym regionu Hauts-de-France, Contargo North France uruchomiło nową śródlądową linię żeglugi kontenerowej, obsługującą dwa rejsy tygodniowo w obie strony pomiędzy portami morskimi Antwerpii i Rotterdamu oraz terminalem multimodalnym w Dourges. Operator oddał na tej trasie do użytku trzeci duży statek. W porównaniu do roku 2022 spółce udało się zwiększyć przewożony wolumen o 1,5 proc., umacniając tym samym swoją pozycję regionalnego węzła transportu kontenerów statkami żeglugi śródlądowej i pozostając jednocześnie najważniejszym terminalem we Francji obsługiwanym przez czysto prywatną spółkę.
W Alzacji firma Contargo Sàrl lub jej poprzedniczka firma CCS – Combined Container Service obchodziła czterdziestolecie obecności we Francji. Od 1983 roku firma w Alzacji poszerza swoją ofertę multimodalnego transportu kontenerowego pomiędzy Górnym Renem a portami w Rotterdamie i Antwerpii drogą wodną śródlądową i koleją. Dopiero pod koniec 2023 roku Contargo Süd zwiększyło liczbę połączeń wahadłowych Bazylea-Westport do pięciu tygodniowo w obie strony. To połączenie kolejowe łączy port śródlądowy w Weil am Rhein z Rotterdamem i Antwerpią.