LTG wdroży system wymiany danych o ładunkach stosowany w Europie Zachodniej
Grupa LTG realizując program FREE Rail na rzecz integracji sektora kolejowego z europejskim systemem kolejowym oraz program budowania odporności, robi kolejny znaczący krok – przyłącza się do systemu Orfeus Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) stosowanego w Europie Zzchodniej, co umożliwia współpracującym przewoźnikom przekazywanie danych z listów przewozowych CIM.
LTG Cargo, spółka transportu towarowego Grupy LTG, jest pierwszą firmą w sektorze kolejowym w krajach bałtyckich, która wybrała zachodnie rozwiązanie do przesyłania danych z listów przewozowych, zwykle stosowane przez europejskich przewoźników normalnotorowych (1435 mm), do transportu ładunków na drogach szeroki (1520 mm) rozstaw. List przewozowy CIM (list przewozowy) to dokument listu przewozowego o określonej formie, przeznaczony do międzynarodowego przewozu towarów (towarów) koleją, uznawany i stosowany w europejskim systemie kolejowym.
Konsekwentnie dążymy do kompleksowej integracji z Europą zarówno w relacjach biznesowych, infrastrukturalnych, jak i technologicznych. W związku z ciągłym wzrostem wolumenu przewozów towarowych w kierunku zachodnim, w Grupie LTG konsekwentnie poszukujemy możliwości dostosowania rozwiązań stosowanych na Zachodzie do szerokiego (1520 mm) rozstawu torów. Rozwiązanie Orfeus umożliwi zarówno wzmocnienie integracji z Zachodem, jak i usprawnienie usług przewozu ładunków – wystawianie listów przewozowych zostanie zautomatyzowane, dzięki czemu skróci się czas przygotowania dokumentów i zmniejszy się prawdopodobieństwo błędów ludzkich. Dokonując naszego wyboru pokazujemy, że rozwiązania stosowane w Europie mogą z powodzeniem sprawdzić się także w kolejach szerokotorowych – mówi Gediminas Šečkus, dyrektor ds. odporności biznesowej w LTG.
W marcu spółka Grupy LTG Cargo podpisała umowę z Międzynarodowym Związkiem Kolei, który działa na całym świecie i zrzesza przedstawicieli sektora transportu kolejowego z siedzibą w Paryżu. Umowa podpisana z Międzynarodowym Związkiem Kolei umożliwi spółce korzystanie z systemu Orfeus. W tej chwili prace przygotowawcze już się rozpoczęły. Planuje się, że system spółki LTG Group zacznie być użytkowany w ostatnim kwartale tego roku, po zakończeniu wszystkich niezbędnych prac przygotowawczych. Zainicjowany i realizowany przez LTG program FREE Rail umożliwi stworzenie i wdrożenie modelu funkcjonowania kolei dostosowanego do regionu Morza Bałtyckiego, w oparciu o standardy UE, najlepsze praktyki i zharmonizowanego ze specyfikacjami szerokotorowymi.