Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

LTG wdroży system wymiany danych o ładunkach stosowany w Europie Zachodniej

Grupa LTG realizując program FREE Rail na rzecz integracji sektora kolejowego z europejskim systemem kolejowym oraz program budowania odporności, robi kolejny znaczący krok – przyłącza się do systemu Orfeus Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) stosowanego w Europie Zzchodniej, co umożliwia współpracującym przewoźnikom przekazywanie danych z listów przewozowych CIM.

fot. LTG

LTG Cargo, spółka transportu towarowego Grupy LTG, jest pierwszą firmą w sektorze kolejowym w krajach bałtyckich, która wybrała zachodnie rozwiązanie do przesyłania danych z listów przewozowych, zwykle stosowane przez europejskich przewoźników normalnotorowych (1435 mm), do transportu ładunków na drogach szeroki (1520 mm) rozstaw. List przewozowy CIM (list przewozowy) to dokument listu przewozowego o określonej formie, przeznaczony do międzynarodowego przewozu towarów (towarów) koleją, uznawany i stosowany w europejskim systemie kolejowym.

Konsekwentnie dążymy do kompleksowej integracji z Europą zarówno w relacjach biznesowych, infrastrukturalnych, jak i technologicznych. W związku z ciągłym wzrostem wolumenu przewozów towarowych w kierunku zachodnim, w Grupie LTG konsekwentnie poszukujemy możliwości dostosowania rozwiązań stosowanych na Zachodzie do szerokiego (1520 mm) rozstawu torów. Rozwiązanie Orfeus umożliwi zarówno wzmocnienie integracji z Zachodem, jak i usprawnienie usług przewozu ładunków – wystawianie listów przewozowych zostanie zautomatyzowane, dzięki czemu skróci się czas przygotowania dokumentów i zmniejszy się prawdopodobieństwo błędów ludzkich. Dokonując naszego wyboru pokazujemy, że rozwiązania stosowane w Europie mogą z powodzeniem sprawdzić się także w kolejach szerokotorowych – mówi Gediminas Šečkus, dyrektor ds. odporności biznesowej w LTG.

W marcu spółka Grupy LTG Cargo podpisała umowę z Międzynarodowym Związkiem Kolei, który działa na całym świecie i zrzesza przedstawicieli sektora transportu kolejowego z siedzibą w Paryżu. Umowa podpisana z Międzynarodowym Związkiem Kolei umożliwi spółce korzystanie z systemu Orfeus. W tej chwili prace przygotowawcze już się rozpoczęły. Planuje się, że system spółki LTG Group zacznie być użytkowany w ostatnim kwartale tego roku, po zakończeniu wszystkich niezbędnych prac przygotowawczych. Zainicjowany i realizowany przez LTG program FREE Rail umożliwi stworzenie i wdrożenie modelu funkcjonowania kolei dostosowanego do regionu Morza Bałtyckiego, w oparciu o standardy UE, najlepsze praktyki i zharmonizowanego ze specyfikacjami szerokotorowymi.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close