LTG Cargo będzie świadczyć usługi przewozowe dla Orlen Lietuva
LTG Cargo, spółka transportowa Grupy LTG, poszerza obszar swojej działalności. Firma, która dokonuje istotnej integracji operacyjnej z Europą Północną i Zachodnią, rozpoczęła świadczenie usług przewozu ładunków na Łotwie i w Estonii dla spółki Orlen Lietuva zarządzającej jedyną rafinerią ropy naftowej w krajach bałtyckich.
Od marca LTG Cargo świadczy usługi przewozu ładunków na całej 311-kilometrowej trasie przewozu produktów naftowych wyprodukowanych na Litwie z Bugeniai (Litwa) do Valgi (Estonia). Kolejowy przewoźnik towarowy rozpoczął świadczenie tych usług po zwycięstwie w międzynarodowym konkursie ogłoszonym przez spółkę akcyjną Orlen Lietuva.
— Poszerzamy obszar geograficzny naszej działalności rozpoczynając świadczenie usług transportu ładunków na Łotwie i w Estonii dla jednej z największych firm w regionie – do tej pory przewoziliśmy ładunki dla firmy wyłącznie na Litwie. Zapewniając transport produktów naftowych do Estonii, w dalszym ciągu będziemy koncentrować się na zaspokajaniu potrzeb klienta i zwiększaniu efektywności naszych usług. Zebraliśmy niezbędne środki do transportu, certyfikowaliśmy lokomotywy na terenie Łotwy oraz skompletowaliśmy zespół specjalistów i kierowców. Rozwój transportu międzynarodowego jest naszym celem strategicznym, dlatego w przyszłości będziemy oferować zrównoważone rozwiązania logistyczne szerszemu gronu klientów i każdej stacji kolejowej w Estonii – mówi Eglė Šimė, szef LTG Cargo.
LTG Cargo może przewozić ładunki przez kraje bałtyckie w jednostkach o masie do 5300 ton zwykłymi wagonami lub cysternami. Ładunki z Litwy przez Łotwę do stacji Valga w Estonii będą przewożone średnio w czasie krótszym niż 1 dzień. Oczekuje się, że w przyszłości powstanie kolejowy korytarz towarowy o długości ponad 1200 km z Finlandii do Europy Środkowej.
— W ubiegłym roku Orlen Lietuva zorganizował przetarg na świadczenie usług przewozowych na terenie Łotwy, Estonii oraz tranzytu przez terytorium Łotwy. Cieszę się, że sytuacja na rynku świadczenia tych usług uległa zmianie. Pojawiają się prywatni przewoźnicy, którzy są w stanie świadczyć kolejowe usługi towarowe w krajach bałtyckich. Rosnąca konkurencja między przewoźnikami jest korzystna dla wszystkich. Wpływa pozytywnie na koszty logistyki Orlen Lietuva, a jednocześnie sprzyja postępowi w rozwoju infrastruktury kolejowej krajów bałtyckich i otwarciu rynku logistyki transportu kolejowego na usługodawców z innych krajów – powiedział Radosław Misztalewski, prezes zarządu Orlen Lietuva AB.