Port Koper testuje elektryczny holownik Terberg
Port Koper angażuje się w promowanie przyjaznych środowisku rozwiązań logistycznych. Elektryfikacja maszyn naziemnych w porcie stanowi jedno z największych wyzwań, ale ma ogromny potencjał w zakresie oszczędzania energii i zmniejszania śladu węglowego. Na terminalu kontenerowym testowany jest obecnie terminalowy holownik elektryczny holenderskiego producenta Terberg.
Ponieważ ciągnik zasilany jest energią elektryczną, jest bardziej przyjazny dla środowiska, cichszy, a przede wszystkim nie powoduje bezpośrednich emisji. Jazda jest bardziej komfortowa, dodatkową zaletą jest przejście na tryb pracy agregatu, za pomocą którego ciągnik automatycznie redukuje prędkość. Pod względem pojemności silnika (napęd 4×2) e-traktor dorównuje traktorom napędzanym silnikiem diesla, łączna pojemność akumulatorów wynosi 157,6 kWh.
Lepsza efektywność energetyczna i samowystarczalność energetyczna to kluczowe projekty Portu Koper. Wiele magazynów i innych zadaszonych obszarów oferuje nowe możliwości budowy elektrowni słonecznych. W planach jest także budowa dodatkowych stacji szybkiego ładowania, które zapewnią optymalną pracę holowników w porcie.
Możliwości współpracy gospodarczej polskiej branży logistycznej z adriatyckim portem będą tematem konferencji „Logistics Business Days in Port Koper”, która odbędzie się 24-25 kwietnia w Portorož w Słowenii. Wydarzenie to będzie wyjątkową okazją do przyjrzenia się nowym perspektywom branży TSL na Korytarzu Bałtyk-Adriatyk. Zapraszamy już dziś do zarejestrowania uczestnictwa w konferencji, by skorzystać z oferty Early bird. Program konferencji i informacje organizacyjne znajdą państwo na stronie wydarzenia – LOGISTICS DAYS IN PORT KOPER / LUKA KOPER