Kalmar dostarczy wózki kontenerowe dla Hutchison Ports ECT Rotterdam
Kalmar, część Cargotec, zawarł umowę na dostawę dla Hutchison Ports ECT Rotterdam dwóch w pełni elektrycznych i ośmiu hybrydowych wózków kontenerowych dla terminalu ECT Delta. Znaczące zamówienie zostało zaksięgowane w ramach przyjmowania zamówień Cargotec w pierwszym kwartale 2024 r., a dostawa ma zostać zrealizowana w czwartym kwartale 2024 r.

Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT) obsługuje dwa terminale kontenerowe, oba zlokalizowane na wybrzeżu Morza Północnego w Rotterdamie i zdolne do obsługi bez żadnych ograniczeń bardzo dużych kontenerowców najnowszej generacji. ECT Delta wykorzystuje swoją flotę pojazdów typu straddle carrier do załadunku i rozładunku ciężarówek po stronie lądu. Terminal obsługuje już szereg wózków kontenerowych Kalmar.
Nowe wózki kontenerowe są częścią programu odnowy floty, który będzie wspierać cel ECT, jakim jest osiągnięcie bezemisyjnej działalności w terminalach ECT Delta i ECT Euromax do 2035 r. ECT będzie pilotować dwie różne technologie akumulatorów w elektrycznych przewoźnikach stradlerowych.
Zamówienie obejmuje również usługę Kalmar Insight dla wszystkich maszyn – narzędzie do zarządzania wydajnością, które przekształca dane w przydatne i przydatne spostrzeżenia. W przypadku maszyn zasilanych elektrycznie moduł Kalmar Insight Energy zapewnia wgląd w stan naładowania akumulatora, wykorzystanie energii i kluczowe wskaźniki wydajności związane z ładowaniem.
– Jesteśmy zachwyceni możliwością kontynuowania naszej współpracy z firmą ECT i wspierania jej w przejściu na bardziej zrównoważone operacje dzięki naszej ekologicznie wydajnej technologii wózków kontenerowych Nasza elastyczna oferta technologii akumulatorów pozwala klientom wybrać opcję, która najlepiej odpowiada ich potrzebom operacyjnym, zamiast zadowalać się jednym rozwiązaniem pasującym do wszystkich podczas elektryzowania floty sprzętu. To trzecie zamówienie na nasz w pełni elektryczny wózek pokazuje duże zaufanie rynku do naszego ekologicznie wydajnego rozwiązania – Hutchison Ports ECT Rotterdam – komentuje Karri Keskinen, dyrektor ds. sprzedaży globalnej w transporcie poziomym w Kalmar.