Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zaawansowanie prac na terminalu T3 Baltic Hub ‎sięgnęło 40 proc.

Powstający w Gdańsku nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub, realizowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging osiągnął 40 procentowy poziom zaawansowania budowy. Obiekt będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce i Europie.  Właśnie ukończony został etap zalądowienia oraz obudowy blisko czterdziestohektarowej powierzchni. Obecnie prowadzone są głównie prace kafarowe i żelbetowe. Rozpoczęto także wbijanie stalowych brusów na południowej ścianie terminala. Wszystkie czynności prowadzone są z najwyższą dbałością o środowisko naturalne.

fot. Budimex

Realizacja Baltic Hub T3 to m.in. budowa nabrzeża głębokowodnego o łącznej długości 717 m, głębokości 18 m oraz placu o powierzchni 36 ha. Po ukończeniu inwestycji możliwości przeładunkowe terminala zwiększą się z obecnych 3 do 4,5 mln TEU rocznie co  oznacza, że będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, zdolny obsługiwać największe statki na świecie. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na trzeci kwartał 2025 r. Terminal kontenerowy T3 ma być półautomatyczny, a cały proces ‎sterowania i ‎zarządzania obiektem będzie realizowany z oddalonego od niego budynku. Zakres ‎prac teletechnicznych w tej ‎inwestycji jest do tej pory niespotykany w Polsce. ‎

– W ‎tej chwili mamy zakończone prace hydrotechniczne, wchodzimy w etap prac ‎konstrukcyjnych w trakcie których powstanie nawierzchnia terminalu, szyny i wszelkie urządzenia służące do ‎przeładunków kontenerów. Ogromnie interesująca, biorąc pod uwagę unikatowość obiektu i jego rolę jest zastosowana teletechnika i energetyka – mówi Jakub Długoszek, dyrektor budownictwa infrastrukturalnego w Budimex SA.

– Tak duża budowa prowadzona na nabrzeżu wymaga wyjątkowej dbałości o środowisko. Dlatego wszystkie prowadzone przez nas czynności wykonywane są z należytą troską o żyjące tu zwierzęta. W celu ich ochrony prace realizowane są pod nadzorem przyrodniczym – dodaje Anna Soszyńska, koordynator ochrony środowiska na kontrakcie budowy terminala T3 w Budimex SA.

Przy budowie terminala T3 zastosowano najnowsze technologie, dzięki którym środowisko naturalne, w którym powstaje nowy terminal pozostanie niezakłócone. Prowadzone są monitoringi środowiskowe, badany jest hałas pod wodą oraz na lądzie. Dodatkowo wykorzystywane są specjalne urządzenia odstraszające, celem ochrony ssaków morskich.  

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close