Partnerzy portalu

Sytuacja makroekonomiczna wpłynęła na wyniki HHLA

Według wstępnych, danych, spółka Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) odnotowała spadek przychodów swojej Grupy o 8,3 procent do 1 447 mln euro w roku finansowym 2023 (rok poprzedni: 1 578 mln euro). Wynik operacyjny Grupy (EBIT) wyniósł 109 mln euro, plasując się tym samym poniżej oczekiwanego przedziału od 115 mln euro do 135 mln euro (rok poprzedni: 220 mln euro). 

fot. HHLA

Zysk grupy po opodatkowaniu i udziałach mniejszościowych wyniósł 20 milionów euro (rok poprzedni: 93 miliony euro). Przeładunek kontenerów grupy spadł o 7,5 proc. do 5 917 tys. TEU (rok poprzedni: 6 396 tys. TEU). Terminale kontenerowe w Hamburgu odnotowały spadek rok do roku o 6,3%. Wolumeny przewozów spadły o 5,4 proc. do 1 602 tys. TEU (rok poprzedni: 1 694 tys. TEU).

— W 2023 r. wojna na Ukrainie, napięcia geopolityczne, wysoka inflacja i podwyższone stopy procentowe miały wpływ na gospodarkę światową i w ciągu roku w coraz większym stopniu hamowały rozwój gospodarczy. Miało to wpływ również na całą branżę logistyczną i działalność HHLA, powodując wynik nieco poniżej naszych oczekiwań. Pomimo tych trudnych warunków, udało nam się przetrwać. Konsekwentnie realizujemy nasze inwestycje w automatyzację w celu zwiększenia wydajności i nadal kontynuujemy nasze działania w celu rozwijania zrównoważonych i połączonych w sieć rozwiązań logistycznych — komentuje Angela Titzrath, dyrektor generalna HHLA.

W notowanej na giełdzie podgrupie Port Logistics przychody spadły o 8,6 procent do 1 409 mln euro (rok poprzedni: 1 542 mln euro). Wynik operacyjny (EBIT) spadł o 53,9 procent rok do roku do 93 milionów euro (rok poprzedni: 202 miliony euro), co plasuje go znacznie poniżej najnowszej prognozy, która zakładała zyski w dolnej części przedziału od 100 mln EUR do 120 mln EUR. Zysk po opodatkowaniu i udziałach mniejszościowych wyniósł 9 mln euro (rok poprzedni: 82 mln euro). Na poziom przychodów i wyników roku obrotowego negatywnie wpłynęła obniżka rok do roku stawek opłat za magazynowanie w segmencie kontenerowym oraz częściowo wyraźny spadek przeładunków i wolumenów przewozów wynikający z sytuacji gospodarczej. Na rozwój wolumenów w segmencie kontenerowym wpływ miała także utrata ruchu dowozowego z Rosją w wyniku sankcji unijnych oraz związany z wojną spadek wolumenów ładunków na Ukraińskim Terminalu Kontenerowym Odessa (CTO).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close