Na Rail Baltica powstają kolejne wiadukty
PKP PLK buduje kolejny wiadukt na Rail Baltica. Inwestycja za 25 mln zł, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”, zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komunikację.
Nowy wiadukt nad torami linii kolejowej Warszawa – Białystok powstał w sąsiedztwie przystanku Szymbory. Mieszkańcy okolicznych miejscowości mogą bezpiecznie przejść i przejechać na drugą stronę torów, bez konieczności czekania przed zamkniętymi rogatkami przejazdu kolejowo-drogowego. Wiadukt nad linią kolejową i równoległymi drogami ma 95 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów, po jednym pasie w każdą stronę. Piesi korzystają z chodnika, rowerzyści – z przygotowanej dla nich ścieżki.
Wiadukt to element większej całości – wraz z dwupoziomowym skrzyżowaniem zbudowano około 1 km dróg dojazdowych. Na przystanku kolejowym mieszkańcy korzystają z nowych peronów, a wygodne łączenie podróży pociągiem i samochodem umożliwia budowa parkingu na 42 miejsca, w tym 2 dla niepełnosprawnych.
Szepietowo zyskuje dzięki Rail Balica
Inwestycja na polskim odcinku międzynarodowej linii Rail Baltica jest kontynuowana. Prace prowadzone w gminie Szepietowo przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiają dostęp do kolei, usprawniają także lokalny transport. Na stacji w Szepietowie podróżni korzystają z dwóch nowych peronów oraz przejścia podziemnego. Zakres robót na terenie gminy zakłada także przebudowę i budowę ponad 18 km dróg, w tym ul. Kolejowej w Szepietowie. Bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego zwiększy łącznie sześć bezkolizyjnych skrzyżowań, z których gotowe są już cztery.
Łącznie na podlaskim odcinku linii Rail Baltica Czyżew – Białystok powstanie 25 dwupoziomowych skrzyżowań – wiaduktów i tuneli. Po oddaniu do użytku wiaduktu w Szymborach w budowie pozostaje 13 obiektów, z których większość jest na ukończeniu. Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość prac to prawie 3,4 mld zł, ich zakończenie zaplanowano na ten rok. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl