Kolejny Traxx w Grupie CTL Logistics
Zaledwie miesiąc temu spółka CTL Logistics odebrała dwie lokomotywy Gama Marathon, a teraz do jej floty dołącza lokomotywa E186 Traxx MS2 DAPL. To jedenasta lokomotywa serii Traxx produkowana przez zakłady Alstom (d. Bombardier), która zasiliła tabor tego przewoźnika. 5 z tych pojazdów przeznaczonych jest do obsługi połączeń towarowych wyłącznie w Niemczech, a 6 na polsko-niemieckim korytarzu kolejowym.

Wprowadzenie do napędzania międzynarodowych pociągów towarowych lokomotyw dostosowanych do poruszania się po polskiej i niemieckiej sieci kolejowej pozwala na płynne przekraczanie granicy bez konieczności wykonywania manewrów związanych ze zmianą pojazdu trakcyjnego. Lokomotywa Traxx MS2 może być zasilana prądem o napięciu 15 kV AC i 3 kV DC oraz jeździć z prędkością maksymalną 140 km/h w Polsce i 160 km/h w Niemczech. Pociągi CTL Logistics z lokomotywami Traxx w konfiguracji DAPL przewożą takie kategorie ładunków jak paliwa, produkty chemiczne, produkty rolne oraz ładunki intermodalne.
— Przy wsparciu dobrze funkcjonujących naszych spółek kolejowych na terenie Polski i Niemiec, rozwój wielosystemowej floty stanowi to idealną ofertę na dynamicznie rozwijającym się kierunku przewozu towarów wschód-zachód Europy. W planie na 2024 mamy pozyskanie kolejnych jednostek tego typu. Ostateczny kształt naszej floty lokomotyw będzie uzależniony od tempa rozwoju Spółki, a także sytuacji rynkowej w zakresie przewozów. Taka specjalizacja pozwala nam jednak na optymizm, pomimo sygnałów o schładzaniu koniunktury — komentuje Krzysztof Pietrzyk, Członek Zarządu ds. Handlu i Rozwoju Grupy CTL Logistics
W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka CTL Logistics pozyskała aż 5 nowoczesnych jednostek do przewozu towarów – lokomotyw Gama Marathon i Traxx. —To oczywiście duża inwestycja, ale także doskonała droga do zwiększenia wydajności i niezawodności naszych usług transportowych. Nie bez znaczenia jest też aspekt środowiskowy, nowe jednostki to oczekiwana przez naszych europejskich klientów i partnerów biznesowych niskoemisyjność — komentuje Krzysztof Pietrzyk.
Czytaj też: CTL Logistics odbiera pierwsze lokomotywy Gama.