Partnerzy portalu

W 2023 roku LTG Cargo przewiozło 27,2 mln ton ładunków

W 2023 roku LTG Cargo, spółka zależna Kolei Litewskich zajmująca się transportem towarowym, przewiozła 27,2 mln ton ładunków, o 2,5 mln ton więcej niż planowano, biorąc pod uwagę trwające projekty przeniesienia działalności na Zachód, ukierunkowane prace mające na celu zapewnienie kontroli sankcji oraz zaostrzenie zasady dotyczące wniosków o transport towarowy.

fot. LTG Cargo

W 2023 roku LTG Cargo przewoziło głównie ropę i produkty naftowe (9,4 mln ton), tj. spółka utrzymała podobne wolumeny przewozów jak w roku poprzednim. Przewieziono materiały budowlane w ilości około 5,5 mln ton, natomiast wzrosły wolumeny przewozów produktów rolnych (4,7 mln ton). W 2023 roku w porównaniu do 2022 roku LTG Cargo przewiozło o około jedną trzecią więcej tych produktów.

— Po burzliwych ostatnich latach w branży, przepływy towarowe ustabilizowały się, elastycznie reagowaliśmy na zmiany i potrzeby klientów oraz skupialiśmy się na aktualizacji naszej długoterminowej strategii, która pozwoli firmie rozwijać się przez kilka 5 lat, poszerzać swoją działalność wolumenu przewozów i jeszcze bardziej skupić się na wzmacnianiu relacji z naszymi klientami. Kontynuowaliśmy działania mające na celu wzmocnienie trendu przewozów intermodalnych: rozwój połączenia międzynarodowego do Duisburga, wprowadzenie nowego kierunku do Sławkowa oraz zwiększenie wolumenu naszych przewozów w Polsce. W nadchodzących latach Europa może osiągnąć punkt zwrotny w wzmacnianiu zielonej logistyki, dlatego będziemy w dalszym ciągu wzmacniać transport intermodalny i realizować projekty unowocześniające nasz tabor, w szczególności zamówienia publiczne na nowe lokomotywy elektryczne i wagony do transportu zbóż — mówi Eglė Šimė, prezes LTG Cargo.

W dalszym ciągu rozwijał się transport lokalny

W 2023 roku spółka znacząco zwiększyła wolumen przewozów lokalnych do ok. 7,7 mln ton. LTG Cargo przewiozło o 20% więcej ładunków niż w 2022 r. Przewozy towarowe do i z portu w Kłajpedzie wyniosły 9,1 mln ton. Uwzględniając całość towarów przewożonych do i z Kaliningradu przez terytorium Litwy, niezależnie od ich miejsca pochodzenia i miejsca przeznaczenia, wolumen towarów przewiezionych tranzytem kaliningradzkim jest niższy niż w 2022 r. o 20% o około 6,5 mln ton; W pozostałych kierunkach przewieziono kolejne 3,9 mln ton.

W ubiegłym roku LTG Cargo przewiozło prawie 36 000 ton ładunków z Ukrainy przez Polskę do portu morskiego w Kłajpedzie, zaś kolejne 251 000 ton ładunków przewieziono na Ukrainę przez Polskę, głównie ropę naftową i produkty naftowe (233 000 ton). Do końca grudnia trasą intermodalną do Duisburga w Niemczech przewieziono łącznie 11 018 TEU, które stało się podstawą międzynarodowego transportu towarowego. Uruchomioną w zeszłym roku trasą Kowno-Sławków przewieziono 2770 TEU. Należy zauważyć, że w 2023 r. LTG Cargo w dalszym ciągu zwiększało swoją odporność biznesową i dodatkowo zaostrzało kontrole w zakresie transportu towarowego.

Po wykryciu na początku ubiegłego roku przez przedsiębiorców prób obejścia mechanizmów kontroli sankcji, Grupa LTG zaostrzyła kontrole ładunków z Białorusi i innych krajów, rozszerzyła zakres informacji zbieranych od klientów. W 2023 roku LTG Cargo odrzuciło prawie 4 000 wniosków o przewóz towarów w wyniku tych decyzji i tym samym nie przewiozło więcej niż 52 000 wagonów z różnymi rodzajami ładunków.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close