Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Niemcy: związkowcy i pracodawcy wrócą do negocjacji. Strajk na kolei zakończono

Niemiecki związek zawodowy maszynistów oraz przedstawiciele pracodawców powrócą do negocjacji zbiorowego układu pracy. Dotkliwy strajk na kolei został zakończony w niedzielę 28 stycznia.

fot. Pixabay

Z powodu braku porozumienia z zarządem największego pracodawcy — państwowych Kolei Niemieckich GDL rozpoczęło we wtorek 23 stycznia strajk, który miał trwać do 29 stycznia. W niedzielę jednak poinformowano o wznowieniu negocjacji, a strajk w sektorze towarowym zakończono 28 stycznia o godz. 18.00 natomiast w sektorze pasażerskim w nocy z niedzieli na poniedziałek o 2.00. Negocjacje miedzy DB a GDL mają się odbyć między 5 lutego a 3 marca i w tym czasie związek zawodowy nie będzie prowadził akcji strajkowych.

— Szczególnie ważna jest gotowość DB do negocjacji w sprawie skrócenia czasu pracy pracowników zmianowych. Obecnie istnieje chęć negocjowania układu zbiorowego dotyczącego infrastruktury. W przypadku porozumienia byłby to mocny sygnał dla całego systemu kolejowego i impuls w kierunku zwiększania atrakcyjności zawodów kolejowych — skomentował Klaus Weselsky, przewodniczący federalny GDL.

Związkowcy domagają się podwyżki wynagrodzenia maszynistów, wypłaty jednorazowej premii w wysokości 3000 euro i skrócenia tygodniowego czasu pracy z 38 do 35 godzin. Trwający 6 dni strajk spowodował ogromne utrudnienia w funkcjonowaniu międzynarodowych połączeń towarowych, w tym także intermodalnych w całej Europie. Dotkliwe straty poniosła gospodarka Niemiec.

— Blokada wolumenu kolejowych przewozów towarowych na niemieckiej sieci będzie silnie odczuwalna poza granicami Niemiec. Biorąc pod uwagę, że ponad 50% towarowych przewozów kolejowych przekracza co najmniej jedną granicę państwową oraz centralne położenie Niemiec, akcje strajkowe będą miały wpływ na podmioty, zarówno w kraju, jak i za granicą, niebędące stroną toczących się sporów — skomentował Conor Feighan, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Kolei Towarowych ERFA. 

Czytaj też: Niemcy: strajk na kolei może być najkosztowniejszy w historii

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close