Partnerzy portalu

Port Gdańsk przystąpił do Sojuszu Portów Europejskich

Port Gdańsk jako największy port morski na Bałtyku przystąpił do Sojuszu Portów Europejskich. European Port Alliance został zainicjowany w formie partnerstwa publiczno – prywatnego, czyli współpracy portów morskich i najważniejszych europejskich instytucji i agencji w obecności ministrów ds. wewnętrznych. 

fot. ZMPG

Wydarzenie miało miejsce 24 stycznia w Antwerpi. Spotkanie zorganizowała prezydencja Belgii w UE, Komisja Europejska i Port Antwerpia. Głównym tematem była przyjęta w ubiegłym roku Mapa Drogowa w sprawie unijnego planu działania na rzecz zwalczania nielegalnego obrotu narkotykami i przestępczości zorganizowanej. Strategiczna rola centrów logistycznych sprawia, że są one narażone na przemyt środków odurzających. W tym celu wykorzystywane są m.in. kontenery.

Ylva Johansson, komisarz do spraw wewnętrznych UE stwierdziła, że należy stawić czoła współpracującym grupom przestępczym. – Gangi narkotykowe wysyłają duże przesyłki po jednej stronie Atlantyku i rozprowadzają je po drugiej stronie tutaj, w Europie – mówiła w Antwerpi.

Podczas wydarzenia miał miejsce panel dyskusyjny, w którym wzięliśmy udział. Tomasz Braun, PhD, dyrektor Pionu Strategii i Rozwoju ZMPG S.A. rozmawiał na temat infiltracji przestępczej — wykorzystywaniu korupcji, zastraszania i przemocy przez zorganizowane grupy przestępcze w celu infiltracji władz publicznych i przedsiębiorstw prywatnych.

„Jako jeden z najdynamiczniej rozwijających się portów morskich w Europie, przykładamy najwyższą wagę do bezpieczeństwa ludzi, ładunków i całej infrastruktury portowej. Zwalczanie przestępczości zorganizowanej oraz przeciwdziałanie korupcji i przemytowi narkotyków wymaga ścisłej współpracy na wielu płaszczyznach. Analizując incydenty bezpieczeństwa w Porcie Gdańsk, oraz reagując na nie, ściśle współpracujemy z najważniejszymi organami ścigania. Ze względu na duży stopień internacjonalizacji zorganizowanych grup przestępczych, dostrzegamy ogromną rolę w ścisłej współpracy na forum europejskim w tym zakresie. Dlatego przystąpiliśmy do Sojuszu Portów Europejskich. Władze portowe i prywatne przedsiębiorstwa żeglugowe muszą być świadome swojej roli w walce z nielegalnym obrotem środkami odurzającymi i infiltracją przestępczą. Współpraca sektora prywatnego i organów ścigania może przyczynić się do określenia i wdrożenia operacyjnych i konkretnych rozwiązań pozwalających zapobiec infiltracji portów UE przez siatki przestępcze oraz wykorzystywaniu tych portów do celów nielegalnego obrotu środkami odurzającym” – wyjaśnia Tomasz Braun.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close