Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zakończono modernizację opolskiego węzła kolejowego

Między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim pociągi jeżdżą już po dwóch torach. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawniła komunikację regionalną, międzywojewódzką i międzynarodową. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie. Wartość projektu współfinansowanego z instrumentu unijnego CEF Łącząc Europę to 800 mln zł.

fot. CEF

Przebudowa drugiego toru, podobnie jak w przypadku pierwszej nitki, objęła także sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem oraz trzy mosty i cztery wiadukty. Obiekty położone są nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi oraz nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem, Prószkowską. Dzięki wykonanej inwestycji, kolejarze prowadzą ruch pociągów na stacji Opole z nowej nastawni, która zastąpiła stary obiekt. Dyżurni ruchu korzystają z nowoczesnych systemów i urządzeń komputerowych.

Przebudowa wiaduktów usprawniła kolejowe podróże i ruch drogowy

Przebudowa czterech wiaduktów kolejowych między Opolem Głównym a Zachodnim zwiększyła istotnie możliwości kolei. Prace wykonane przez PLK S.A. usprawnią również komunikację drogową. Taki efekt po zakończeniu prac drogowych da m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Powstańców Śląskich. Na trasie Opole Główne – Zachodnie pozostały do wykonania roboty drogowe. Ten zakres prac najbardziej zależy od warunków atmosferycznych. Zakończenie zadania planowane jest na marzec 2024 r.

Efekty inwestycji

Po inwestycji na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie korzyści z rozwoju ekologicznego transportu kolejowego zakładane są w skali regionu, kraju i Europy. To rozwój bezpiecznych podróży pociągami i zwiększenie konkurencyjności kolei. Wykonane prace ograniczą oddziaływanie kolei na środowisko. Montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest realizowany za 815,7 mln zł z udziałem środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości blisko 400 mln zł.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close