Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

CUPT informuje o zasadach niedyskryminacji w projektach transportowych finansowanych z FEnIKS i FEPW

CUPT zorganizowało spotkanie pt. „Równość i niedyskryminacja w projektach transportowych finansowanych z FEnIKS i FEPW” skierowane do potencjalnych wnioskodawców programów finansowanych z funduszy unijnych w latach 2021-2027. Programy FEnIKS i FEPW podlegają obowiązkowi horyzontalnego podejścia do przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji oraz tworzenia warunków równych szans dla wszystkich. Wydatkowanie środków na projekty realizowane z Programów nie może naruszać zasad horyzontalnych.

Beneficjenci oraz wszystkie instytucje wdrażające Program zobowiązane są do przestrzegania horyzontalnych zasad równościowych:

  • zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami,
  • zasady równości kobiet i mężczyzn.

Dodatkowo, na każdym etapie realizacji, projekty dofinansowane w ramach FEPW muszą być zgodne z:

  • Kartą Praw Podstawowych (KPP),
  • Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON).

Podstawę do realizacji horyzontalnych zasad równościowych, KPP oraz KPON stanowią następujące dokumenty:

  • Karta praw podstawowych Unii Europejskiej (KPP).
  • Wytyczne dotyczące zapewnienia poszanowania Karty praw podstawowych Unii Europejskiej przy wdrażaniu europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych.
  • Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych (KPON).
  • Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.

Spotkanie miało na celu podkreślenie znaczenia zasad równościowych w projektach transportowych. Przedstawiliśmy wyniki dwóch badań przez nas przeprowadzonych, w tym wpływu transportu i projektów transportowych finansowanych z funduszy UE na aktywność społeczną i zawodową osób z niepełnosprawnościami. Ponadto zaproszeni eksperci przybliżyli politykę prospołeczną w projektach finansowanych z funduszy UE w latach 2021-2027 oraz wpływ Europejskiego Aktu o Dostępności na transport. Starali się również nakierunkować potencjalnych wnioskodawców. jak powinni wypełniać wnioski o dofinansowanie. Produkty projektów (np. zasoby cyfrowe, środki transportu, infrastruktura, usługi) finansowane z FEnIKS i FEPW muszą być dostępne, czyli również zgodne ze standardami dostępności – załącznik do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. W przypadku projektów transportowych chodzi o standard transportowy.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close