Terminale HHLA wdrażają aplikację dla kierowców cieżarówek
W tym tygodniu firma Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) podjęła ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności obsługi ciężarówek na terminalach kontenerowych w Hamburgu. Dzięki aplikacji passify HHLA Next, jednostka innowacyjna HHLA, opracowała produkt, który stopniowo zastępuje poprzednią kartę kierowcy ciężarówki. HHLA rozpoczęła obecnie przejście na aplikację w terminalu kontenerowym Tollerort, co oznacza, że pierwsi kierowcy ciężarówek korzystają teraz z aplikacji passify wyłącznie w celu uzyskania dostępu do pojazdów ciężarowych. System będzie wdrażany stopniowo.
— Od lata 2023 r. przeprowadziliśmy już pierwsze udane testy pasywacji w naszych terminalach w Hamburgu. Pierwsze firmy transportowe mogły już przetestować aplikację i podzielić się swoimi opiniami. Rozpoczęte w CTT przejście na pasyfikację znacznie zwiększy bezpieczeństwo w naszych zakładach w Hamburgu. Dzięki passify robimy kolejny ważny krok w kierunku cyfryzacji obsługi naszych terminali — mówi Maren Baumgarten, odpowiedzialna za projekt w HHLA.
Jedną z głównych zalet aplikacji passify jest aspekt bezpieczeństwa: do tej pory kierowcy ciężarówek korzystali z fizycznej plastikowej karty kierowcy ciężarówki, aby uzyskać dostęp do terminali. Dzięki passify kierowcy są wyraźnie identyfikowani poprzez uwierzytelnianie się za pośrednictwem aplikacji. passify gwarantuje niezbędne standardy w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych oraz spełnia wszystkie wymagania obowiązującego na całym świecie kodeksu ISPS.
Ponadto passify zostanie w pełni zintegrowane z procesami bramowymi HHLA, przyczyniając się do dalszej cyfryzacji procesów terminalowych. System będzie towarzyszył kierowcom ciężarówek przez cały proces obsługi. W przyszłości aplikacja będzie oferować kierowcom dodatkowe funkcjonalności, takie jak mobilny terminal samoobsługowy, w centralnej aplikacji. Dzięki niemu kierowcy otrzymają centralnie i w jednym miejscu wszystkie informacje i dokumenty potrzebne do uzyskania dostępu do terminala.
— Wprowadzenie passify na terminalach kontenerowych HHLA było wielkim sukcesem. Razem z zespołem HHLA, a także kierowcami i firmami przewozowymi, w ciągu ostatnich kilku miesięcy udało nam się poczynić szybkie postępy we wdrażaniu. Nie możemy się doczekać, aby w przyszłości obsługa ciężarówek w HHLA i innych firmach w porcie stała się łatwiejsza, bezpieczniejsza i wydajniejsza dzięki zastosowaniu passify — komentuje Marcel Wiegand, współzałożyciel passify.
Po udanym uruchomieniu w CTT, w ciągu najbliższych miesięcy rozwiązanie passify będzie również sukcesywnie wdrażane w terminalach kontenerowych HHLA w Altenwerder i Burchardkai. Firmy transportowe nie będą już potrzebować konwencjonalnej karty kierowcy ciężarówki. HHLA i zespół passify aktywnie wspierają firmy w tym procesie. W tym celu HHLA stworzyła na swojej stronie internetowej obszerną sekcję FAQ zawierającą kluczowe pytania i odpowiedzi dotyczące passify. Firmy transportowe mogą również znaleźć instrukcje dotyczące rejestracji i weryfikacji poszczególnych kierowców ciężarówek.