Thyssenkrupp i duisport tworzą spółkę joint venture, która będzie zarządzać portem w Duisburgu
Thyssenkrupp Steel i duisport tworzą spółkę joint venture, której celem jest poszerzenie wiedzy logistycznej w ramach partnerstwa. Rozpoczęcie działalności podmiotu joint venture po uzyskaniu zgód organów kontroli rynku nastąpi w drugim kwartale roku budżetowego 2023/24. W nowym podmiocie duisport będzie mieć 49 proc. udziałów a thyssenkrupp 51 proc.

Spółka thyssenkrupp Steel Logistics GmbH, będzie w przyszłości wspierana przez Thyssenkrupp Steel Europe AG i grupę duisport jako spółka będąca właścicielem i zarządzającą portem w Duisburgu. Thyssenkrupp Steel Logistics GmbH zatrudniająca około 300 pracowników posiada rozległy kompleks portowy z portami fabrycznymi w Schwelgern i Walsum oraz związanymi z nimi jednostkami. Wielkość przerobu wynosi obecnie około 25 milionów ton rocznie. Grupa duisport wnosi swoje wieloletnie doświadczenie i know-how w zakresie logistyki portowej, technologii portowej i przeładunkowej oraz ich cyfryzacji. Współpraca zamyka łańcuch na Renie od logportu I do VI z portami przeładunkowymi i pozwoli między innymi na dalszy rozwój i profesjonalizację logistyki portowej i składowania płyt.
Oczekuje się, że partnerstwo rozpocznie działalność w drugim kwartale roku obrotowego 2023/24, również po to, aby móc elastycznie reagować na wahania rynkowe. Ponieważ transformacja produkcji stali thyssenkrupp Steel zmienia również przepływ materiałów w obiektach portowych, a tym samym przesuwa moce produkcyjne, w przyszłości działalność ta zostanie otwarta również dla klientów zewnętrznych. Działalność biznesowa będzie dalej rozwijana wspólnie pomiędzy thyssenkrupp Steel Logistics i duisport, również odpowiedzialnymi za lokalizację w Duisburgu i region.
Wspólne przedsiębiorstwo musi między innymi uzyskać zgodę właściwych organów i komitetów ds. kontroli połączeń. „To wspólne przedsięwzięcie oferuje obu partnerom wyjątkową okazję do połączenia sił, wspólnego wspierania transformacji największej w Europie lokalizacji stalowej i logistycznej oraz bycia długoterminową siłą napędową regionu, a tym samym zatrudnienia. Wspólnie chcemy dalej profesjonalizować procesy, wykorzystywać istniejące moce produkcyjne oraz otwierać nowe możliwości biznesowe i potencjał ekspansji dla rynku logistycznego nad Renem. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej współpracy znacząco wzmocnimy naszą pozycję centralnego węzła logistycznego w regionie” – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen.