Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zgoda KE na dofinansowanie terminala w Zduńskiej Woli-Karsznicach

Komisja Europejska nie zgłosiła zastrzeżeń do przyznania PKP Cargo Terminale, spółce z Grupy PKP CARGO, dotacji na budowę terminala multimodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach.

fot. PKP Cargo

Dotacja wyniesie 51,7 mln zł i będzie stanowić 49,98 % kosztów kwalifikowanych realizacji projektu. Umowę w tej sprawie spółka PKP Terminale podpisała w 2022 roku z Samorządem Województwa Łódzkiego, który dysponuje unijnymi środkami z Regionalnego Programu Operacyjnego. Z uwagi na fakt, że dotacja na budowę terminala multimodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznice jest realizowana w ramach pomocy publicznej, to obligatoryjne było uzyskanie akceptacji umowy ze strony Komisji Europejskiej.

Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo S.A. zwraca uwagę, że zduńskowolski terminal ma ogromne znaczenie dla całej grupy PKP Cargo, ponieważ jest bardzo istotnym elementem podnoszącym  jej pozycję  konkurencyjną  na rynku logistycznym. – Klienci czekali na taki terminal, gdyż jest on zlokalizowany w centrum Polski na przecięciu najważniejszych szlaków handlowych. Ten nowoczesny obiekt już działa i sprawia, że grupa PKP Cargo rozszerzyła  zakres świadczonych przez siebie usług logistycznych – argumentuje Dariusz Seliga. – Terminal jest znakomicie skomunikowany z polskimi portami, może też przyjmować ładunki wysyłane z i do portów innych państw regionu Trójmorza oraz obsługiwać ładunki intermodalne na Nowym Jedwabnym Szlaku – dodaje prezes Szeliga.

Centrum Logistyczne PKP Cargo w Zduńskiej Woli – Karsznice jest najnowocześniejszym z terminali , zajmuje blisko 13 hektarów a sam plac składowy ma powierzchnię ponad 33 tysięcy metrów kwadratowych. Docelowa zdolność przeładunkowa terminala szacowana jest na 500 tys. jednostek multimodalnych rocznie.

Terminal wyposażony jest w inteligentne systemy optymalizujące operacje logistyczne w tym w automatyczny system identyfikacji kontenerów, rozpoznawania potencjalnych uszkodzeń oraz przydzielania slotów dla składów kolejowych i samochodów ciężarowych. Obiekt zapewni kompleksową obsługę logistyczną połączeń kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku w relacji Chiny – Europa, a także z portów bałtyckich na południe naszego kraju i cały region środkowoeuropejski.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close