Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Amazon zwiększa udział intermodalu w dystrybucji towarów w Europie

Amazon — jedna z największych sieci e-commerce działających w Europie planuje ograniczyć wykorzystanie samochodów ciężarowych do dystrybucji towarów na rzecz transportu intermodalnego. 

fot. Amazon

Amerykański koncern od kilku lat zwiększa udział transportu kolejowego i morskiego w swojej sieci logistycznej w Europie. W 2023 już 50% przewozów towarów dla tej sieci realizowanych jest koleją lub statkami. Łącznie do dystrybucji towarów Amazon wykorzystuje już ponad 100 połączeń kolejowych w Europie i zapowiada, że w kolejnych latach będzie dalej rozbudowywać sieć połączeń intermodalnych, tak by zrównoważony transport dostępny był dla jak największej liczby małych i średnich przedsiębiorstw, które obecnie odpowiadają za 60% sprzedaży na platformie Amazona. 

— Przewożąc produkty drogą morską lub koleją zamiast drogą ciężarówek, możemy znacznie zmniejszyć nasz ślad węglowy. Wykorzystywanie kolei i morza do transportu paczek lub zapasów pomaga zmniejszyć emisję dwutlenku węgla średnio o prawie 50%. W 2023 roku, podobnie jak rok wcześniej, przewieziemy tysiące ciężarówek drogą morską i kolejową po Europie, oszczędzając tysiące ton emisji CO₂ — napisano w komunikacie Amazona.

Rozwiązanie trimodalne

Typowe połączenie kolejowe Amazona obejmuje pociągi kursujące między dwoma centrami dystrybucyjnymi tej sieci z postojami pośrednimi w portach lub terminalach intermodalnych. Przewozy na pierwszej i ostatnie mili w tym. dostawa towarów do kupujących obsługiwane są samochodami. W Europie Amazon współpracuje z różnymi przewoźnikami kolejowymi m.in. CargoBeamer, Mercitalia, VIIA i DFDS oraz z operatorami promowymi i feederowymi Stena Line i Grimaldi. W następnych latach Amazon może także zacząć korzystać z transportu śródlądowego na drogach wodnych w Europie Zachodniej. 

Oprócz Europy, amerykański koncern planuje także wykorzystywać przewozy kolejowe do obsługi przewozów towarów między centrami dystrybucyjnymi w Indiach, które mają jedną z największych sieci kolejowych na świecie. Ładunki Amazona będą przewożone pociągami na dedykowanej transportowi towarowemu magistrali Rewari-Palanpur. Do 2040 r. Amazon chce stać się firmą o zerowych emisjach GHG netto. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close