Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Silne wejście Miratrans na rynek transportu intermodalnego

W oparciu o nasz terminal kontenerowy w Krzewiu planujemy wprowadzić nowe usługi transportu intermodalnego, samodzielnie lub we współpracy z partnerami. Naszym celem nie jest konkurowanie cenowo z operatorami terminali leżącymi na trasie do Ludwigshafen, lecz uzupełniać ich oferty – mówi Ireneusz Frankowski, prezes zarządu spółki Miratrans. 

fot. Miratrans

Spółka Miratrans zrobiła duży krok w rozwoju i weszła na rynek transportu intermodalnego. Mimo że została założona ponad 30 lat temu, przez większą część tego czasu skupiała się głównie na międzynarodowym transporcie drogowym i logistyce, co potwierdza flota składająca się ze 150 ciągników siodłowych i 210 naczep. W październiku 2019 r. spółka uruchomiła pierwsze połączenie intermodalne, do przewozu towarów w naczepach między Olsztynem a Ludwigshafen. Natomiast w październiku 2023 roku wysłała pierwszy skład intermodalny z własnego terminala. Obecnie Miratrans obsługuje dwa składy w tygodniu na tej trasie, każdy z 36 naczepami. Od stycznia 2024 roku, uwzględniając uwagi i oczekiwania klientów, planowane jest uruchomienie czterech połączeń tygodniowo.

Charakterystyka terminala

Terminal w Krzewiu – którego budowę Miratrans rozpoczął w 2022 r. – ma teoretyczną zdolność przeładunkową 140 tys. TEU rocznie. Posiada place składowe na kontenery o pojemności do 2500 TEU oraz parking na około 100 naczep intermodalnych. Jest wyposażony w dwie suwnice RTG do przeładunku kontenerów i naczep, cztery reachstackery, dwa ciągniki terminalowe, dwie naczepy terminalowe, pojazd dwudrożny (szynowo – drogowy) oraz lokomotywę manewrową. Bocznice terminala mają 660 m długości.

Oferta

Obecnie Miratrans obsługuje dwa pociągi tygodniowo, jeżdżące z Krzewia do Ludwigshafen, przewożące  naczepy i różnego typu kontenery. Czas przewozu nie przekracza 24 godzin. Istotne jest również to, że jeden z pociągów dociera do Niemiec w niedzielę, umożliwiając dystrybucję towarów w poniedziałek rano. Od stycznia zarząd spółki planuje zwiększyć liczbę pociągów do czterech tygodniowo.

– Połączenie do Ludwigshafen daje nam możliwość przewożenia naczep i kontenerów transportem intermodalnym do różnych miejsc w Europie Zachodniej – mówi prezes Frankowski. – W planach na 2024 rok mamy uruchomienie kolejnych bezpośrednich  połączeń z Krzewia do terminali w Europie Zachodniej i Południowej oraz intermodalnego połączenia krajowego z Trójmiasta do Krzewia. Oprócz tego chcemy obsługiwać pociągi spotowe. 

Otwarta formuła terminala

Prezes Frankowski podkreśla, że intermodalny terminal w Krzewiu jest otwarty na współpracę z innymi operatorami kolejowymi i innymi operatorami transportowymi, którzy chcieliby przewozić regularnie ładunki pociągami obsługiwanymi przez Miratrans lub na zasadzie umów spot.

– Oferujemy możliwość przyjmowania pociągów partnerów biznesowych, które obsłużymy, świadcząc usługi składowania towarów i kontenerów – kontynuuje prezes. – Proponujemy także budowanie nowych połączeń we współpracy z partnerami, na zasadzie współodpowiedzialności. Istnieje wiele potencjalnych możliwości współpracy.

Ireneusz Frankowksi, prezes Miratrans

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close