OOCL Gdynia zawinął po raz pierwszy do Baltic Hub
OOCL Gdynia, najmłodszy statek hongkońskiego armatora, a zarazem jeden z najwiekszych i najnowocześniejszych kontenerowców na świecie zawinął do terminalu Baltic Hub w Gdańsku.
OOCL Gdynia zbudowany został w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd. Uroczystość nadania imienia statku odbyła się 11 października. Kontenerowiec pływa pod banderą Honk Kongu. To jeden z 12 kontenerowców o ładowności 24 188 zamówionych przez OOCL w 2020 r. Statek ma prawie 400 m długości i 61,3 m szerokości. W dziewiczy rejs wyruszył z Szanghaju 30 października. Do Portu Gdańsk zawinął po raz pierwszy 30 listopada br. W poniedziałek 4 grudnia wypłynął z Gdańska i obecnie znajduje się w drodze do niemieckiego portu Wilhelmshaven.
Gdynia należy do serii kontenerowców OOCL, które otrzymały tytuł „inteligentnego statku” przyznanego przez American Bureau of Shipping. Jednostki te wyposażono w inteligentne systemy oparte o technologię Big Data, które optymalizują ich wykorzystanie paliwa, poprawiają bezpieczeństwo rejsów, a także monitorują stan statków. Pierwszy kontenerowiec tej serii OOCL Spain ochrzczony został 16 lutego br.
Baltic Hub jest największym terminalem kontenerowym na Bałtyku i jedynym w tym regionie, który morze obsłużyć kontenerowce o pojemności ponad 24 tys. TEU. Do gdańskiego terminala docierają kontenerowce oceaniczne Maerska i Ocean Alliance, dzięki którym polski port ma bezpośrednie połączenia z Chinami i Dalekim Wschodem. W ubr. Baltic Hub obsłużył ponad 2 mln TEU. Obecnie realizowana jest rozbudowa terminala w ramach projektu T3.
Czytaj też: Baltic Hub rozpoczyna budowę trzeciego nabrzeża w Porcie Gdańsk