Trwa przebudowa nabrzeża helskiego w Porcie Gdynia
W Porcie Gdynia trwa inwestycja, która znacząco unowocześni obsługę transportu morskiego w Porcie Gdynia. Doraco zrealizuje kontrakt obejmujący gruntowną przebudowę Nabrzeża Helskiego na odcinku około 800 metrów. Zlecenie, którego wartość została ustalona na poziomie blisko 300 mln zł brutto, zostanie wykonane w terminie 26 miesięcy.
Port Gdynia, od ponad 100 lat budujący przyszłość miasta, regionu i polskiej gospodarki morskiej, systematycznie modernizuje swoją infrastrukturę. Nowa inwestycja obejmie przebudowę Nabrzeża Helskiego, co znacząco podniesie możliwości operacyjne w tej części portu. Odnowione zostanie łącznie około 800 metrów nabrzeża wraz przylegającym terenem. Całość prac w zakresie generalnego wykonawstwa powierzona zostanie Korporacji Budowlanej Doraco, której oferta okazała się najkorzystniejsza. Wartość robót wyniesie łącznie blisko 300 mln zł brutto. Czas realizacji zadania został ustalony na 26 miesięcy
– To dla nad wyjątkowy kontrakt. Specjalizujemy się w realizacji projektów hydrotechnicznych, a ten zlecony przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, doskonale wpisuje się w nasze szerokie kompetencje. Potwierdziliśmy jednocześnie, że gramy uczciwie. Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt. Wymagać będzie również doskonałej organizacji prac. Odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania. Pozostała część nabrzeża oraz pozostałe tereny terminala kontenerowego będą jednak funkcjonował w pełnym zakresie – podkreśla Radosław Jarosiewicz, wiceprezes Doraco.
Zakontraktowane prace polegać będą m.in. na rozbiórce istniejących elementów Nabrzeży Helskiego I i Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej oraz niezbędnymi rozbiórkami na terenie realizacji zadania. Obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz palościanki. W planie jest również wykonanie m.in. nowych instalacji sanitarnych, elektro-energetycznych i teletechnicznych oraz nowej nawierzchni betonowej wraz z odwodnieniem.
– Niewątpliwym wyzwaniem technologicznym jest napięte zwierciadło wód artezyjskich. Z myślą o tej inwestycji opracowaliśmy innowacyjną metodę wykonania wiercenia z jednoczesnym podaniem iniektu na całej długości instalacji rury w specjalnie zaprojektowanym kleszczu – to absolutnie nowatorskie rozwiązanie zostało już przetestowane i rozpoczynamy właściwe prace – dodaje Piotr Siemaszko, dyrektor hydrotechnik Doraco.
– Nasz zespół pracuje z determinacją, by Port Gdynia był nie tylko miejscem o znaczącej przeszłości, ale także liderem w branży portowej. Dzięki dużym inwestycjom i nowoczesnym rozwiązaniom, jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości, zapewniając naszym partnerom biznesowym optymalne warunki współpracy. Wszystkie inwestycje prowadzone są przy jednoczesnym utrzymaniu stanu przeładunków. Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej – mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.