Duisport wprowadza taryfę bramkową dla kolejowego transportu towarowego
Duisport wzmacnia swoją funkcję centralnego hubu w głębi lądu w Europie. 1 stycznia 2024 r. zostanie wprowadzona nowa taryfa bramkowa dla kolejowego transportu towarowego w transporcie kombinowanym (CT). Odpowiedni wniosek do niemieckiej Federalnej Agencji ds. Sieci został już zatwierdzony.
W przyszłości za załadowane kontenery lub naczepy, które wjeżdżają pociągiem do portu w Duisburgu i wyjeżdżają z niego ponownie w ciągu 96 godzin z tym samym ładunkiem będzie pobierana tylko zwykła opłata. Do tej pory opłaty za korzystanie z infrastruktury pobierane były zarówno za wjazd, jak i wyjazd. Oszczędności wynoszą więc 50 procent.
Transporty bramkowe to transporty, które zatrzymują się tylko w porcie w Duisburgu i są przeładowywane z jednego systemu pociągów na inny. Odgrywają one ważną rolę w pożądanej zmianie modalnej i należy je promować poprzez utrzymywanie jak najniższych kosztów. Szczególnie w obliczu podwyżki opłat, która wejdzie w życie 1 grudnia 2023 r., jeszcze bardziej wzmocnią się korzyści płynące z transportu kombinowanego poprzez węzeł logistyczny Port w Duisburgu.
„Wraz z wprowadzeniem nowej taryfy bramkowej zwiększamy atrakcyjność lokalizacji portu w Duisburgu jako ważnego węzła logistycznego w Europie Środkowej. Ponadto przyczyniamy się do ochrony środowiska i klimatu, promując przejście z transportu drogowego na kolejowy” – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen