W terminalu HHLA CTA zakończono proces elektryfikacji pojazdów AGV
W terminalu kontenerowym Altenwerder Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) w Hamburgu flota AGV jest teraz w pełni zasilana akumulatorowo. Tym krokiem HHLA kontynuuje wysiłki mające na celu stopniową wymianę ostatnich pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi pojazdami zasilanymi akumulatorowo.

W IV kwartale 2023 roku CTA wycofało z eksploatacji ostatni pojazd z napędem diesla (Automated Guided Vehicle – AGV). Od teraz nowa flota AGV składa się z 95 pojazdów zasilanych ekologiczną energią elektryczną. Oznacza to, że energia z źródeł kopalnych nie jest już potrzebna na żadnym etapie procesu transportu kontenera ze statku do systemu magazynowania kontenerów – jest teraz całkowicie zelektryfikowana. Dzięki przejściu na pojazdy AGV zasilane akumulatorowo i związanemu z tym znacznemu zmniejszeniu zużycia oleju napędowego, w CTA oszczędza się około trzech milionów litrów oleju napędowego rocznie, co odpowiada około 8 000 ton emisji CO2.
— Zakończone obecnie przejście na pojazdy AGV zasilane akumulatorowo w CTA po raz kolejny podkreśla pionierską rolę CTA w zakresie zrównoważonego rozwoju, ponieważ co roku unikamy tysięcy ton emisji CO2 dzięki zmniejszonemu zużyciu oleju napędowego konsumpcja. Będziemy także w dalszym ciągu inwestować w elektryfikację wyposażenia pozostałych terminali HHLA, aby do 2040 r. osiągnąć neutralność klimatyczną w całej Grupie — skomentował Oliver Dux, dyrektor ds. technologii w HHLA.
W sierpniu CTA po raz kolejny otrzymało od TÜV NORD certyfikat firmy neutralnej dla klimatu, ponieważ 14 suwnic nabrzeżowych, 52 suwnice bramowe na placu składowym i cztery suwnice RMG są już zasilane ekologiczną energią elektryczną . Obecnie w CTA testowane jest wykorzystanie ciągników siodłowych zasilanych akumulatorowo. Planowana jest całkowita elektryfikacja floty tych pojazdów w CTA.
Ostatnie procesy w CTA, które w dalszym ciągu skutkują emisją CO2, kompensowane są certyfikatami kompensacyjnymi. Dzięki tym certyfikatom HHLA wspiera projekty przyjazne dla klimatu, które są certyfikowane zgodnie z najwyższym złotym standardem dobrowolnej redukcji emisji (VER). Celem jest ciągłe zmniejszanie udziału w odszkodowaniach. Aby to osiągnąć, HHLA koncentruje się na współpracy ze swoimi partnerami w celu opracowania innowacyjnych technicznie rozwiązań.
Przebudowę floty AGV w CTA wsparło hamburskie Ministerstwo Środowiska, Klimatu, Energii i Rolnictwa ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach projektu badawczego „Energiewende in Unternehmen”. Celem była redukcja emisji CO2 poprzez zwiększenie wykorzystania zmiennych energii odnawialnych i poprawę efektywności dostaw energii.