Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W terminalu HHLA CTA zakończono proces elektryfikacji pojazdów AGV

W terminalu kontenerowym Altenwerder Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) w Hamburgu flota AGV jest teraz w pełni zasilana akumulatorowo. Tym krokiem HHLA kontynuuje wysiłki mające na celu stopniową wymianę ostatnich pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi pojazdami zasilanymi akumulatorowo.

W IV kwartale 2023 roku CTA wycofało z eksploatacji ostatni pojazd z napędem diesla (Automated Guided Vehicle – AGV). Od teraz nowa flota AGV składa się z 95 pojazdów zasilanych ekologiczną energią elektryczną. Oznacza to, że energia z źródeł kopalnych nie jest już potrzebna na żadnym etapie procesu transportu kontenera ze statku do systemu magazynowania kontenerów – jest teraz całkowicie zelektryfikowana. Dzięki przejściu na pojazdy AGV zasilane akumulatorowo i związanemu z tym znacznemu zmniejszeniu zużycia oleju napędowego, w CTA oszczędza się około trzech milionów litrów oleju napędowego rocznie, co odpowiada około 8 000 ton emisji CO2.

— Zakończone obecnie przejście na pojazdy AGV zasilane akumulatorowo w CTA po raz kolejny podkreśla pionierską rolę CTA w zakresie zrównoważonego rozwoju, ponieważ co roku unikamy tysięcy ton emisji CO2 dzięki zmniejszonemu zużyciu oleju napędowego konsumpcja. Będziemy także w dalszym ciągu inwestować w elektryfikację wyposażenia pozostałych terminali HHLA, aby do 2040 r. osiągnąć neutralność klimatyczną w całej Grupie — skomentował Oliver Dux, dyrektor ds. technologii w HHLA.

W sierpniu CTA po raz kolejny otrzymało od TÜV NORD certyfikat firmy neutralnej dla klimatu, ponieważ 14 suwnic nabrzeżowych, 52 suwnice bramowe na placu składowym i cztery suwnice RMG są już zasilane ekologiczną energią elektryczną . Obecnie w CTA testowane jest wykorzystanie ciągników siodłowych zasilanych akumulatorowo. Planowana jest całkowita elektryfikacja floty tych pojazdów w CTA.

Ostatnie procesy w CTA, które w dalszym ciągu skutkują emisją CO2, kompensowane są certyfikatami kompensacyjnymi. Dzięki tym certyfikatom HHLA wspiera projekty przyjazne dla klimatu, które są certyfikowane zgodnie z najwyższym złotym standardem dobrowolnej redukcji emisji (VER). Celem jest ciągłe zmniejszanie udziału w odszkodowaniach. Aby to osiągnąć, HHLA koncentruje się na współpracy ze swoimi partnerami w celu opracowania innowacyjnych technicznie rozwiązań.

Przebudowę floty AGV w CTA wsparło hamburskie Ministerstwo Środowiska, Klimatu, Energii i Rolnictwa ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach projektu badawczego „Energiewende in Unternehmen”. Celem była redukcja emisji CO2 poprzez zwiększenie wykorzystania zmiennych energii odnawialnych i poprawę efektywności dostaw energii.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close