PKP PLK otworzyły kolejny tunel pod Rail Baltica
Kierowcy w Kobyłce na Mazowszu wygodnie przejeżdżają pod linią kolejową Warszawa – Białystok. Bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie zapewnia lepszą komunikację między obiema częściami miasta, wzrosło też bezpieczeństwo ruchu pociągów. Inwestycja za 46 mln zł współfinansowana jest ze środków unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

W ramach prac w Kobyłce przebudowany został także układ ulic Warszawskiej i Granicznej. Po obu stronach linii kolejowej, nad ul. Orszagha, powstały dwa wiadukty drogowe oraz dojazdy. Dzięki temu mieszkańcy zyskali dodatkowe możliwości wygodnej komunikacji w mieście.
Dwanaście obiektów zwiększa bezpieczeństwo
Tunel pod torami to drugie z bezkolizyjnych skrzyżowań, jakie PLK S.A. udostępniły w tym roku w Kobyłce. Od lipca mieszkańcy korzystają już z nowego wiaduktu nad linią kolejową, który powstał w pobliżu przystanku Kobyłka-Ossów. Bezpieczną komunikację zapewnia jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Dzięki inwestycji przebudowano też odcinki ulic Jasińskiego i Poniatowskiego.
W latach 2019-2023 na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK S.A. wybudowały łącznie 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. W ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” powstało 7 wiaduktów drogowych, 2 tunele pod torami i 3 przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów. Łączna wartość tych inwestycji to 347,6 mln zł netto.
Budowa skrzyżowań dwupoziomowych współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.