Petrosoft wdroży system RailSoft do cyfryzacji bocznic kolejowych na Litwie
Zarządzanie pracą terminali i bocznic kolejowych jest złożonym procesem obejmującym ruch pociągów i stan wielu elementów infrastruktury. Nowoczesne narzędzia IT pozwalają w znaczący sposób usprawnić pracę tego typu obiektów infrastruktury kolejowej. Polska firma Petrosoft, uznany dostawca nowoczesnych narzędzi informatycznych dla firm kolejowych, terminali intermodalnych oraz depotów kontenerowych osiągnęła duży sukces — jej autorski system RailSoft zostanie wdrożony do zarządzania wszystkimi bocznicami kolejowymi na całej Litwie.
Bocznice są elementami sieci kolejowej, gdzie sterowanie ruchem pociągów i inne czynności zarządzające ich pracą wykonywane są nieraz manualnie, co wydłuża czas operacji. Nowoczesne narzędzia IT pozwalają znacząco poprawić szybkość i efektywność pracy bocznic, co przyczynia się do lepszej konkurencyjności transportu kolejowego, dzięki czemu operatorzy terminali i zarządcy bocznic mogą obsłużyć większą liczbę zleceń na usługi kolejowe. Jest to szczególnie istotne w tych obszarach, gdzie kolej konkuruje z transportem samochodowym.
Cyfryzacja na Litwie
LTG Infra — zarządca krajowej infrastruktury na Litwie zdecydował się na wdrożenie narzędzia cyfrowego do zarządzania pracą 120 bocznic oraz nadzorowania ruchu pociągów na sieci kolejowej. Dzięki temu usprawniona zostanie praca bocznic i poprawi się przepustowość infrastruktury. LTG Infra zdecydowała się na wdrożenie systemu RailSoft — flagowego produktu polskiej firmy Petrosoft.
RailSoft umożliwia nie tylko cyfrowe zarządzanie ruchem pociągów ale także kompleksowe podejście do obsługi infrastruktury bocznicowej w tym pracę semaforów i rozjazdów, a także zarządzanie wagami i wagonami. System RailSoft pozwala na zarządzanie operacjami kolejowymi na bocznicy z poziomu nastawni jak i dyspozytora. System opracowany przez Petrosoft pozwala na monitorowanie każdego wagonu i każdego elementu infrastruktury. RailSoft wykorzystuje nowoczesne technologie takie jak RFID, czy integrację z systemami SEPE, SKRJ, UTK . System ten ma charakter modułowy, dzięki czemu może być zintegrowany z terminalami przeładunkowymi umożliwiając zaawansowane zarządzanie rejestrem kontenerów i optymalizacje przeładunku.
Bocznice w erze cyfrowej
Kontrakt z LTG Infra to nie tylko duży sukces firmy PetroSoft i potwierdzenie jej kompetencji i doświadczenia. To przede wszystkim duży krok w kierunku cyfryzacji pracy bocznic kolejowych i całkowita zmiana podejścia do tego, ważnego dla procesów logistycznych elementu infrastruktury kolejowej. Wprowadzenie narzędzi IT do zarządzania bocznicami i ruchem kolejowym to istotny etap poprawy efektywności całego systemu kolejowego, co jest kluczowe dla powodzenia zmiany modalności w transporcie towarowym z dróg na kolej. RailSoft ustanawia nowy standard w branży, zwiastując erę większej produktywności i innowacyjności na kolejowych szlakach nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
Więcej informacji o systemach PetroSoft znajdą Państwo na stronie: https://petrosoft.pl/
Karolina Ząbek, Dyrektor Sprzedaży, EMEA kzabek@petrosoft.pl