Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Kończy się budowa mostu kolejowego w Przemyślu

Budowa nowej przeprawy kolejowej w Przemyślu jest na ukończeniu. W najbliższą sobotę oddany do użytkowania zostanie jeden tor na obiekcie. Nowy most oznacza sprawny i bezpieczny ruch pociągów na trasie Kraków – Medyka. Kontynuowane prace, to inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., za blisko 67 mln zł netto, współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

fot. PKP PLK

W panoramie miasta Przemyśl, widnieje już nowy most, usytuowany między rozsuniętymi elementami zabytkowego obiektu. Dzięki postępującej zgodnie z planem inwestycji PLK S.A., w sobotę 18 listopada – ruch pociągów skierowany zostanie już na nowy tor, wybudowanej przeprawy nad rzeką San.

Na obiekcie, w ciągu toru nr 1 – wykonano próby obciążeniowe, które pozwoliły na sprawdzenie nowopowstałej konstrukcji pod względem statycznym i dynamicznym. Do tego celu, wykorzystano m.in. skład połączonych ze sobą trzech lokomotyw spalinowych, o łącznej wadze 360 ton. Dla zbadania efektów dynamicznych pracy ustroju nośnego mostu, wystarczyła jedna lokomotywa. Jednocześnie prowadzone są prace na moście wzdłuż toru nr 2, gdzie odbywa się scalanie ostatnich elementów konstrukcji. Następnie, układane będą szyny i podkłady.

Po oddaniu do użytkowania przeprawy w ciągu toru nr 1, wyłączony zostanie by-pass, który umożliwiał prowadzenie ruchu kolejowego w trakcie prac. Przedsięwzięcie realizowane jest według koncepcji, pozwalającej na zachowanie w panoramie miasta zabytkowych elementy kolejowej przeprawy. Jeszcze w tym roku, efektem inwestycji PLK SA będą dwie nowe nitki mostów z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej, kratownicowej. Nowe obiekty zagwarantują sprawne przejazdy na linii nr 91 Kraków – Medyka i umożliwią przewoźnikom tworzenie lepszej oferty podróży koleją. Jedna stara nitka będzie zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.

Kolejowa inwestycja obejmuje również przebudowę dróg w obrębie mostu. Dzięki temu korzystnie zmieni się system komunikacji w Przemyślu. Kontynuowane są prace przy ul. Sportowej i 22–go Stycznia. Zakończenie zasadniczych robót przy budowie mostu planowane jest w grudniu 2023 r.

Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za 66,6 mln zł netto realizowana jest w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Celem przedsięwzięcia jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close