Partnerzy portalu

W Porcie Duisburg zainaugurowano intermodalny korytarz wodorowy

Pierwszy statek transportujący niskoemisyjny amoniak przypłynął z Rotterdamu do portu Duisburg. Inauguracja korytarza wodorowego odbyła się przy okazji wizyty Wilhelma-Alexandra, króla Niderlandów w duisporcie. Transport ekologicznego surowca dla przemysłu chemicznego odbywać się będzie w systemie trójmodalnym.

— Tutaj, w Duisburgu, możemy zobaczyć, jak dostawcy, użytkownicy i podmioty polityczne łączą siły, aby opracować konkretne rozwiązania w zakresie zrównoważonych sposobów produkcji i wykorzystania wodoru. Tylko w ten sposób możemy skutecznie przyczynić się do aktywizacji rynku i przyspieszenia transformacji energetycznej – wyjaśnia dyrektor generalny duisport Markus Bangen.

Wizyta królewska w duisporcie była częścią podróży po Nadrenii Północnej-Westfalii, na którą zaprosił premier landu Hendrik Wüst. Program obejmował wgląd w różne firmy i instytuty w kraju, aby król Holandii mógł osobiście i na miejscu dowiedzieć się o stanie bieżących projektów wodorowych. Oprócz portu w Duisburgu delegacja zatrzymała się w Marl Chemical Park i instytucie badawczym Centrum Technologii Ogniw Paliwowych (ZBT) w Duisburgu.

Królowi i Premierowi towarzyszyli m.in. Mona Neubaur, minister ds. gospodarki, przemysłu, ochrony klimatu i energii NRW, dr. Philipp Steinberg, szef departamentu polityki gospodarczej w Federalnym Ministerstwie Spraw Gospodarczych i Ochrony Klimatu oraz Hans Vijlbrief, Sekretarz Stanu ds. Przemysłu Surowcowego w holenderskim Ministerstwie Spraw Gospodarczych i Ochrony Klimatu.

Premiera w Rheinkai: Pierwsza dostawa amoniaku z Rotterdamu

Na statku Rheinkai Nord w Duisburgu-Hochfeld delegacja była świadkiem premiery: pierwszy statek przewożący niskoemisyjny amoniak przypłynął z portu w Rotterdamie do Duisburga planowanym korytarzem wodorowym. Dostawa ta stanowi część unikalnego w skali światowej projektu pilotażowego mającego na celu produkcję MMA – ważnego prekursora PLEXIGLAS®, który jest stosowany w samochodach, oknach i ekranach samolotów i wykorzystuje amoniak. Organiczny amoniak firmy OCI Global posiadający certyfikat ISCC, który po raz pierwszy został dostarczony do Duisburga na czas wizyty króla Holandii, produkowany jest z biometanu pochodzącego ze składowisk śmieci, osadów ściekowych i oczyszczalni ścieków. Oznacza to, że można zrezygnować ze skroplonego gazu ziemnego (LNG) pozyskiwanego z paliw kopalnych, wykorzystywanego w konwencjonalnej produkcji amoniaku. Rezultatem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o ponad 70 procent w porównaniu z tradycyjną produkcją szarego amoniaku.

W przyszłości amoniak będzie wykorzystywany przede wszystkim jako idealny magazyn wodoru i źródło energii. Jest nie tylko bardziej energooszczędny niż transport wodoru, ale amoniak można wykorzystać do transportu większych ilości energii na duże odległości i na mniejszej przestrzeni. Duisport i Port w Rotterdamie dążą do odegrania wiodącej roli w rozwoju europejskich łańcuchów transportu wodoru, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie przemysłu na wodór i jego pochodne, a także pośredniczyć między polityką, przemysłem i przyszłymi graczami na rynku wodoru. Pierwszy rurociąg ma zostać ukończony do 2027 r. w ramach projektu Korytarza Delty Renu (DRK), który ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ekologiczny wodór w Nadrenii Północnej-Westfalii.

Firmy, które nie są podłączone do rurociągu lub nie wymagają pełnego załadunku statków, są zależne od dostaw za pośrednictwem cystern lub kontenerów, które są połączone w sposób trójmodalny i osadzone w silnej sieci kolejowej i autostrad. W związku z tym potrzebne są nowe możliwości magazynowania, aby zapewnić przemysłowi niezbędne produkty. W tym celu duisport i Koole Terminals B.V., holenderski deweloper i operator terminali ładunków masowych, planują wybudować w porcie w Duisburgu farmę zbiorników na płynne paliwa odnawialne i surowce, takie jak amoniak. Na przyszłą lokalizację wybrano posiadłość przy Rheinkai Nord w Duisburgu-Hochfeld, którą król Willem-Aleksander i premier Wüst mogli zobaczyć podczas rejsu łodzią.

„Efektywny wkład w przyspieszenie transformacji energetycznej”

— Rozwijając odporne łańcuchy transportowe między zachodnimi portami, a tym samym konkretne rozwiązania dotyczące zrównoważonego sposobu produkcji i wykorzystania wodoru, wraz z Portem w Rotterdamie skutecznie przyczyniamy się do aktywizacji rynku i przyspieszenia transformacji energetycznej . Dzisiejsza prezentacja podkreśla znaczenie partnerstw i udowadnia, że ​​łańcuchy transportowe już dzisiaj działają. Teraz chodzi o zwiększenie mocy produkcyjnych i budowę niezbędnej infrastruktury — powiedział Markus Bangen.

Po zakończeniu wycieczki duisport, port w Bilbao i port w Amsterdamie podpisały list intencyjny w obecności króla Willema Aleksandra i premiera Hendrika Wüsta podczas wydarzenia H2 Connecting Event wraz z Agencją Energetyczną rządu baskijskiego, Petronor, Evos Amsterdam i terminale energetyczne Zenith. Celem jest zbadanie rozwoju wewnątrzeuropejskiego korytarza na rzecz wodoru odnawialnego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close