Partnerzy portalu

Dzień Polskiej Logistyki w Pradze 

W ambasadzie RP w Pradze odbył się Dzień Logistyki Polskiej. Wzięli w nim udział przedsiębiorcy związani z portami, gospodarką, wymianą handlową i transportem międzynarodowym. Współorganizatorami i partnerami wydarzenia byli Krajowa Izba Gospodarki Morskiej, Allegro i Budimex. 

Fot. Krajowa Izba Gospodarki Morskiej

W ramach wydarzenia odbyły się dwa panele dyskusyjne. Pierwszy zatytułowany był: Uniwersalizm polskich portów – regularne połączenia morskie jako gwarancja dostaw do i z Czech (Univerzalismus polských přístavů – pravidelné námořní spojení jako záruka dodávek z/do České republiky). Wystąpili w nich przedstawiciele zarządów polskich portów, Szczecin-Świnoujście – p. Aneta Szreder-Piernicka, Gdańsk – p. Katarzyna Sadowska, Gdynia – p. Jakub Koczara a także p. Jarosław Kiepura – PKP Cargo oraz reprezentujący czeski punk widzenia, p. Jan Sechter – Czeska Izba Gospodarcza.

Rozmawiano o możliwościach polskich portów, zakresie ich usług, i możliwości tranzytu przez nie czeskich towarów. Przedstawiciele zarządów portów podkreślali uniwersalizm polskich portów oraz wciąż prowadzone inwestycję w infrastrukturę portową oraz różne rozwiązania mające ułatwić współpracę z ich klientami. Mówili o regularnych połączeniach z ich portów oraz ich konkurencyjności wobec zachodnioeuropejskich w kontekście współpracy z klientami z Czech.

O dostępności do portów drogą lądową, w szczególności koleją, opowiedział p. J. Kiepura wskazując na już wykonane prace, ale też pewne problemy, które muszą być jeszcze rozwiązane i inwestycje, które muszą być jeszcze poczynione, aby połączenia kolejowe portów na naszym wschodnim i zachodnim wybrzeżu z Czechami, mogły lepiej funkcjonować. Pan J. Sechter, potwierdził fakt dobrego rozwoju infrastruktury drogowej po stronie polskiej jeśli chodzi o dostęp do polskich portów z Czech. Wskazał na w zasadzie gotową już polską drogę ekspresową S3 łączącą porty zachodniego wybrzeża z Czechami i utrudnienia w budowie D11, która to ma przedłużyć S3 po czeskiej stronie do Pragi.

Powiedział o rozmowach rządu czeskiego z władzami portu w Hamburgu dotyczących przedłużenia dzierżawy terenów w tym porcie, które Czechom gwarantował Traktat Wersalski, a których termin dzierżawy mija w 2029 r. Podkreślił, że Czesi chcieliby wymienić obecnie użytkowane terany na inne w tym porcie. a umowa ma dotyczyć terminali nie zajmujących się tranzytem kontenerów. Wskazał, że być może, w tym obszarze byłoby miejsce na negocjancie i rozmowy z polską stroną.

Drugi panel był poświęcony ofercie logistycznej bałtyckich operatorów (był to też jego tytuł – Logistická nabídka baltských operátorů). Wystąpili w nim p. Mikołaj Magiełka, Hutchison Ports Gdynia (GCT), p. Marcin Kamola – Baltic Hub, p. Mateusz Frankiewicz – Adampol oraz p. Radosław Staniewski – Polferries. Podczas tego panelu rozmówcy przedstawili swoje rozwiązania i oferty dla potencjalnych czeskich partnerów, rozmawiali m.in. o różnych aspektach obsługi ładunków, wysokiej elastyczności i kreatywności w rozwiązywaniu problemów swoich klientów,  a także „dekarbonizacji usług” i wiązących się z tym konsekwencji dla operatorów i ich klientów.

Źródło: KIGM

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close