Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pociąg VTG zaprezentował innowacyjne technologie multimodalne na terminalu Rail Polska

Przemysł stalowy odpowiada obecnie za około 10% światowych emisji CO2. Transformacja w tym sektorze jest więc kluczowa na drodze dążenia do ograniczenia zmian klimatycznych. Koncern VTG, który oferuje szerokie portfolio produktów i usług specjalnie dla przemysłu stalowego – od odpowiednich wagonów i innowacyjnych nadbudówek po zoptymalizowane procesy spedycyjne, trakcyjne i rozwiązania cyfrowe, w ramach promocji swoich rozwiązań sformował „VTG Steel Train” – skład wagonów prezentujących innowacyjne rozwiązania. Pociąg ten wyruszył w połowie sierpnia w drogę po Europie. Do połowy listopada odwiedził kilka lokalizacji w Niemczech, Francji, Austrii, Włoszech i Polsce. Zgodnie z celem „Prawdziwy. Zielony. Transport dla życia.” zaprezentował branży stalowej, jak VTG może skutecznie wesprzeć proces jej transformacji.

Zdjęcie: Radosław Kopras

26 października „VTG Steel Train” zatrzymał się w Polsce. Na terminalu kontenerowym partnera VTG – firmy Rail Polska sp. z o.o. we Włosienicy można było podziwiać tabor prezentujący nowoczesne rozwiązania dla transportu stalowego – w większości bazujące na rozwiązaniach intermodalnych. Na czele pociągu stanęła lokomotywa 207E-008 – nowoczesny elektrowóz produkowany przez Rail Polska – Zakład Taboru Kolejowego we Włosienicy. Na bazie zmodernizowanego podwozia lokomotywy M62 stworzono całkiem nową konstrukcję sześcioosiowej lokomotywy elektrycznej o mocy 2400kW, z mikroprocesorowym sterowaniem i przekształtnikami polskiej produkcji. 

W składzie pociągu zaproszeni gości podziwiali między innymi rozmaite rozwiązania oparte na wagonach intermodalnych:

  • Moduły ModuPallet Coil&Steel do transportu stali zarówno w zwojach, jak i w formie płyt i rur. Moduły zaprezentowano na wagonach Sggrrs 2x 40′, jednak można je stosować w najróżniejszych konfiguracjach – w zależności od potrzeb – na przykład na pojedyczych wagonach 40′ czy 60′. 
  • Moduły ModuPallet Steel do transportu szyn, rur czy płyt stalowych na wagonach Sggrrs. Tu również modułowa budowa umożliwia zastosowanie szeregu kombinacji i dopasowanie do potrzeb konkretnego wyrobu. 
  • Moduły Multimodal Box bulk Scrap 32, będące uniwersalnymi pojemnikami w formacie kontenera 20′, przystosowane do przewozu wszelkiego rodzaju złomu. Specjalna konstrukcja jest odporna na uszkodzenia. Dodatkowe drzwi wyczystkowe umożliwiają szybkie czyszczenie wnętrza z resztek przewożonego towaru. 
  • Płaskie kontenery do transportu zimnych oraz gorących zwojów blach. rozmiar płaskiego kontenera 20′ umożliwia sprawny przeładunek pomiędzy platformą kolejową i samochodową. 
  • Multimodal Box Bulk Coil & Pallet – kontenery z rozsuwaną dacho-ścianą w formacie 20′ do transportu zarówno zwojów blachy jak i towaru na paletach. Adaptacja wnętrza jest szybka i bezpieczna. Miękka plandeka chroniąca ładunek posiada od wewnątrz specjalną strukturę zapobiegającą skraplaniu się pary wodnej wewnątrz. 
  • Wagon cysterna zbudowany na bazie wagonu modułowego M2 oraz kontenera cysterny 40′

Oprócz rozwiązań intermodalnych zaprezentowano również wiele innych koncepcji dla przemysłu stalowego – Platformy typu Res z podłogą drewnianą lub stalową, wagony do przewozu stali z plandekowymi dacho-ścianami do ochrony ładunku przed wpływem warunków atmosferycznych, wagony kryte partnera VTG – Transswagon – z rozsuwanymi ścianami i dzieloną przestrzenią wewnętrzną. Goście oglądali z zaciekawieniem również wagon węglarkę, która dzięki dodatkowym punktom do mocowania ładunku może być z powodzeniem wykorzystywana w przemyśle stalowym. 

Mnogość ciekawych rozwiązań intermodalnych, które można było zobaczyć w składzie „Steel Train” sprawia, że na łamach Intermodalnews.pl powrócimy niebawem z cyklem artykułów szczegółowo prezentujących poszczególne rozwiązania. Pozostaje cieszyć się, że tak wiele zmienia się na naszych torach i ciągle trwa dążenie do zoptymalizowania procesów transportowych – także w tak trudnym sektorze jak przemysł stalowy. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close