Terminal intermodalny w Zduńskiej Woli-Karsznicach oficjalnie otwarty
W Zduńskiej Woli — Karsznicach oficjalnie otwarto nowy terminal intermodalny spółki PKP Cargo Terminale, położony na skrzyżowaniu magistral kolejowych Warszawa — Łódź — Wrocław i Trójmiasto — Katowice w pobliżu drogi S8. Budowa obiektu kosztowała 128 milionów złotych.

Terminal zbudowany został na działce o powierzchnii 13 ha w pobliżu jednej z największych stacji towarowych w Polsce. Inwestycja została zrealizowana z wsparciem z Funduszy Unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Wysokość dofinansowania wyniosła 46 mln zł. — O powstanie tego obiektu starało się wiele osób przez wiele lat. Karsznice to miejsce, które było nazywane stolicą polskich kolei. Z czasem zostało odsunięte od głównego mechanizmu finansowania polskiej kolei. Dzisiaj przywracamy to miejsce na kolejową mapę kraju. Ten suchy port ma niesłychanie ważne znaczenie dla Zduńskiej Woli, województwa łódzkiego i polskiej gospodarki — powiedział Grzegorz Schreiber Marszałek Województwa Łódzkiego.
Nowoczesny suchy port
Terminal dysponuje placem składowym o powierzchnii 33 000 m2. Obiekt wyposażony jest w inteligentne systemy optymalizujące pracę w tym automatyczny system identyfikacji kontenerów i system obsługi zleceń, przydzielania slotów dla pociągów i samochodów ciężarowych. Początkowo przeładunki wykonywane będą wyłącznie za pomocą reachstackerów dostarczonych przez Kalmar. Terminal otrzyma również suwnice, które zostaną zainstalowane w przyszłym roku.

— Terminal jest ważny dla Polski i wpisuje się w mapę rozwoju regionu. Chciałbym podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tego obiektu. Dziękuję marszałkowi łódzkiemu za mobilizację. Jesteśmy spółką giełdową, więc taka inwestycja musiała spełniać określone wymogi finansowe. Chcemy, żeby klienci w całej Europie wiedzieli o Karsznicach i o tym co robimy w tym terminalu żeby chcieli z nami współpracować — powiedział Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo.
Strategiczna lokalizacja
— Inwestycja ta nie była łatwym zadaniem, ale udało się wybudować ten terminal w rekordowym tempie. Dziękuję wykonawcom i pracownikom PKP Cargo Terminale. Oddajemy dziś obiekt nowoczesny, zlokalizowany w sercu Polski na przecięciu głównych szlaków transportowych wyposażony w nowoczesne systemy, które usprawnią jego pracę — powiedziała Hanna Jażdżyk, prezes PKP Cargo Terminale.
Terminal w Zduńskiej Woli—Karsznicach oferuje szereg usług logistycznych takich jak przeładunek i składowanie kontenerów próżnych i ładownych z przesyłką neutralną i niebezpieczną, przeładunek i składowanie naczep i nadwozi wymiennych, obsługę kontenerów i tanków kontenerowych, a także konfekcjonowanie, dekonfekcjonowanie towarów z kontenerów oraz paletyzację. PKP Cargo Terminale dysponuje wolnym terenem, który zarezerwowany jest pod dalszą rozbudowę obiektu, na której w przyszłości planowane są kolejne place składowe.
— Terminal jest wybitnym dziełem inżynieryjnym. Dziś kończymy pierwszy etap inwestycji ale jestem pewien, że będzie postępował rozwój tego obiektu, gdyż ma doskonałą lokalizację, dzięki której zapewni rozwój nie tylko dla spółki PKP Cargo, ale całej Polski — powiedział Jacek Rutkowski, członek zarządu PKP Cargo i były prezes PKP Cargo Terminale.